Skip to main content

İnfografik hazırlarken nelere dikkat etmeli? Neleri yapmalı neleri yapmamanız gerektiğini bu infografikten bulabilirsiniz

Günümüzün etkili veri görselleştirme yöntemi infografikleri hazırlamak için de bazı kurallara dikkat etmek gerekiyor. Bu kurallardan bazılarını bir araya getirdik.

Yapın

• İnfografiğinizi geliştirmeye başlamadan önce hedef kitlenizi belirleyin.

• Kendinize şu soruyu sorun: Yaptığınız infografik, kimin umurunda olacak? Bu infografiği insanlar paylaşmaya değer bulacak mı?

• Alışılmışın dışında düşünün. İnfografikler markanızın parlatılması ve benzersiz sunumu harika bir fırsat sunar.

• Bir hikâye anlatın. Hedef kitlenizin ilgisini dikkat çeken bir hikâye ile ayakta tuttuğunuzdan emin olun.

• Değerli ve güvenilir veriler paylaşın.

• İnfografiğinizin Facebook, Twitter, Pinterest ve e-posta ile paylaşılabilecek formatta olup olmadığına dikkat edin.

• İnfografiğinizde mesafe ve platforma dikkat edin.

• Verilerinizi görselleştirmek doğru orantıları kullanın.

Yapmayın

• Çok kelime kullanın. Demek ki, veri ve grafiğin hikâyenizi anlatacağını düşünüyorsunuz.

• İnfografiğinizi markalarla doldurun ama veri kaynakları ve sponsorlarınızdan hiç bahsetmeyin.

• Yatay bir tasarım yapmayın. İnternet sayfası aşağı kaydırarak açılır. Bu durumda infografiğinizin başarılı olması için dikey bir tasarım şarttır.

• Basitlik en önemli nokta. Unutmayın, bir basın bülteni yazmıyor ya da bilanço hazırlamıyorsunuz.

• Dev ebatlarla dolu verilerden bir infografik hazırlamayın.

• İnfografiğinizde statik şekil veya boyutları kullanmayın.

‘İnfografik hazırlarken nelere dikkat etmek gerekiyor?’ yazısı Digital Age Ağustos 2014 sayısı İnfografik ekinde yer alıyor.