Bültende; sabit telefon, mobil telefon, genişbant internet abone sayıları ile il bazında fiber uzunluklarına ilişkin veriler ve bu verilerin teknoloji bazında dağılımı olmak üzere temel elektronik haberleşme sektörü göstergeleri yer alıyor.
Temel göstergelerin yer aldığı 2011-2016 dönemini kapsayan en son bültende dikkat çeken bazı hususlar şöyle:
*2016 yılında özellikle, 4.5 G nin hızla yaygınlaşmasıyla birlikte gerek genişbant abone sayılarında ve gerekse veri iletişim trafiğinde önemli ölçüde artışlar kaydedildi.
*Hem temel göstergeler içerisinde hem de son altı yıllık dönemde genişbant kendi içinde en büyük büyümeyi gösterdi. 2016 sonunda 10,5 milyonu sabit abone, 51,7 milyonu mobil abone olmak üzere toplam 62,2 milyon genişbant internet abone sayısına ulaşılarak bir önceki yıla göre yüzde 28,1’lik bir artış sağlandı. Bu artıştaki en büyük pay yaklaşık yüzde 34,8 artan Mobil Cepten İnternette.
*Türkiye genelinde sabit telefon abone sahipliği 2011-2016 döneminde, yüzde 27 oranında azalarak 11,1 milyona gerilemişken, abonelik sayısına göre ilk 5 il olan İstanbul’da yüzde 20, Ankara’da yüzde 21, İzmir’de yüzde 30, Bursa’da yüzde 26 ve Antalya’da yüzde 35 oranında düştü.
*Türkiye genelinde mobil telefon aboneliği 2011-2016 döneminde, yüzde 15 oranında artarak 75,1 milyona çıktı. Mobil telefon aboneliği sayısına göre ilk 5 il olan İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya’da sırasıyla yüzde 19, yüzde 14, yüzde 7, yüzde 17 ve yüzde 10 oranında yükseldi.
*Türkiye genelinde genişbant internet abone sahipliği 2011-2016 döneminde yüzde 179 oranında artarak 62,2 milyona çıktı. Abonelik sayısına göre ilk 5 il olan İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya’da sırasıyla yüzde 152, yüzde 170, yüzde 166, yüzde 172 ve yüzde 176 oranında yükseldi.
*Türkiye genelinde fiber optik kablo uzunluğu ise 2012-2016 döneminde, yüzde 57 oranında artarak 291 bin km’ye çıktı. İl bazlı fiber uzunluğuna göre ilk 5 il olan İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya ve Bursa’da sırasıyla yüzde 87, yüzde 68, yüzde 50, yüzde 37 ve yüzde 32 oranında yükseldi.
Yorumlar