IAB Türkiye’nin dijital sektörün nabzını ölçmek için 2010 yılından bu yana gerçekleştirdiği İnternet Ölçümleme Araştırması’nın üçüncü dönem ortağı Gemius-Nielsen konsorsiyumu oldu.
Peki, şirketin çözümlerini bu kadar üstün kılan şey ne? Gemius, Türk müşterilerine, bütün cihazlardan ya da belirli cihaz türlerinden (kişisel bilgisayar, tablet, akıllı telefon gibi) gelen internet trafiğine ilişkin verileri, sosyo-demografieri ve kullanıcıların internet kullanımınlarını günlük olarak raporlayacak. Örneğin, Pazartesi gününe ait veriler Salı günü, Salı gününe ait veriler Çarşamba günü sağlanacak ve bu şekilde devam edecek.
Gemius Türkiye Ülke Müdürü İdil Kesten, “Türkiye dijital reklamcılık piyasasını ölçümleyen kurum olarak art arda üçüncü kez seçilmek Gemius için bir onurdur. Türkiye, Gemius için her zaman önem listesinin en başında yer almıştır. Genel Merkezi’miz, Türk insanının teknolojiye olan ilgisine, Türkiye piyasasındaki etkileyici fırsatlara ve piyasanın meydan okuyucu hızına inanıyor. Dijital endüstrinin gelişimine ve yoğun hızına katkı sağlamak için, biz de internet ölçümündeki yenilikçi teknolojimizle ihale teklifimizi verdik ve kazandık : Overnight [Gecelik ölçüm]. Bu özellik sayesinde gün bittikten hemen sonra çevrimiçi yayımcıların ölçümüne başlanıyor. Bu da, dijital alanda iş yapanların, günlük dijital yayıncı verilerine bilgisayarlarını açtıkları ya da günün ilk kahvesini yudumladıkları anda ulaşabilmeleri anlamına geliyor. Böylece pazarlamacıların aylık verileri görmek için bir ay boyunca beklemek zorunda kaldıkları dönemlere veda etmiş oluyoruz. Böylesi büyük bir veri devriminin pazarlama kazançlarını arttıracağına ve dijital endüstrinin televizyon ile daha iyi rekabet etmesine yardımcı olacağına inanıyoruz.”
Yorumlar