Forrester Consulting Analisti Anthony Muller ‘How Macro Trends will Change the Roles of Marketers’ adlı sunumunda trendlerin pazarlamayı ve pazarlamacıların rolünü nasıl değiştirdiğini anlattı. Sunumunda özellikle günümüzdeki gücün artık tüketiciye geçtiğini vurguladı.
Sunumunda tüketicinin değişen konumundan da bahseden Mullen, “tüketici olarak zaman ayırdığınız, satın aldığınız her şey bir yatırımdır” dedikten sonra markaların güçlü tüketiciyi mutlu kılmak için bedel ödemek zorunda olduklarını söyledi. Müşterilerin artık kurumların pazara çıkışında ve geliştirdiği ürünlerde etki sahibi olduklarını da sözlerine ekleyen Anthony Mullen; dijital müdahale sayısının artmasının, gücün el değiştirerek tüketiciye ve kullanıcıya geçmesi sonucunu doğurduğunu söyledi.
Sunumunda tasarım konusuna da değinen Anthony Mullen oyun tasarımının çok önemli olduğunu ve iyi tasarımın ancak ürün – etkileşim – oyun tasarımlarının kesişiminden doğabileceğini vurguladı. ‘Oyun tasarımı ve dinamikleri engagement, sadakat ve eğlenceyi şekillendirmeye devam edecek’ diyen Mullen son olarak öğrencilere şirketlere yaklaşmak için mezuniyeti beklememeleri ve proaktif olmaları öğüdünü verdi.
Yorumlar