ABD başkanlık seçimlerinin, Facebook ve Twitter gibi platformlara verilen Rusya kaynaklı reklamlarla manipüle edildiğinin ortaya çıkmasının ardından, Google‘dan bu konuyla ilgili olarak ilk kez somut bir açıklama geldi.
ABD seçimlerine Rus müdahalesi iddiaları nedeniyle Google’da yürütülen iç soruşturma hakkında Washington Post’a konuşan bir şirket yetkilisinin verdiği bilgilere göre, Rus ajanlar dezenformasyon yaymak için Google’ın YouTube, Double Click, Gmail ve Google Search gibi yan kuruluş ve ürünlerini kullandı.
Adının açıklanmaması koşuluyla gazeteye konuşan Google yetkilisinden edinilen bilgiler, manipülasyon faaliyetlerinin Facebook’a reklam veren Kremlin bağlantılı trol ağıyla aynı olmadığını gösteriyor. Bu da, Rusların dezenformasyon girişiminin şimdilik ortaya çıkartılandan çok daha kapsamlı olduğuna işaret ediyor.
Washington Post’un haberine göre, konuyla ilgili açıklama yapmaktan kaçınan Google, iç soruşturmasında maliyeti 100 bin dolardan az tutan reklamları inceleme altına alarak; bu reklamların trollerden mi, yoksa Rusya merkezli yasal hesaplardan mı geldiğini anlamaya çalışıyor.
Eylül ayında Rusya kaynaklı bir şirketin sahte hesaplar üzerinden Facebook reklamlarıyla ABD seçimlerini manipüle etmeye çalıştığı, bu reklamların 10 milyonu aşkın kişiye ulaştığı ortaya çıkmıştı. Facebook’un ardından Twitter da ABD seçimlerinde Rusya merkezli hesaplardan paylaşım aldığını duyurmuştu.
Yorumlar