Arama motoru dünyasının iki önemli firması Google ve Yandex, display reklam alanında işbirliğine gittiklerini açıkladı. Anlaşma kapsamında Yandex, Google’ın reklam satış platformu olan DoubleClick üzerinden küresel reklam envanterine ulaşırken Google da Yandex’in reklam ağını kullanabilecek. İki firmanın anlaşmasında dikkat çeken nokta, yalnızca performans reklamcılığını içermesi. Yani, metin tabanlı reklam bağlamsal reklamcılık anlaşmaya dâhil edilmedi. Anlaşmanın tam anlamıyla ne zaman yürürlüğe gireceği bilinmemekle birlikte, teknik aşamalar üzerinde çalışıldığı ve uygulamanın kısa süre içinde başlayacağı ifade ediliyor.
Öte yandan, Yandex daha önce Facebook’la da benzer bir anlaşma imzalamıştı. Bu anlaşmayla Yandex, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu Doğu Avrupa ülkeleri ve Bağımsız Devlet Topluluğu ülkelerindeki Facebook kullanıcılarının kamuya açık verilerini endekslemeye başlamıştı.
Yorumlar