Günümüzde dijitalleşmenin habercilik üzerindeki etkisi giderek artıyor. Google tarafından başlatılan Google Haber İnisiyatifi (GNI) dijital habercilik programı, Türkiye’deki gazetecileri sürekli değişen medya ortamında başarılı olmaları için gerekli dijital beceri ve bilgilerle donatmak amacıyla tasarlandı. Program, gazetecilerin dijital araçları kullanarak haberleri araştırma, doğrulama ve etkili bir şekilde sunma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmayı hedefliyor.
Dijital becerilerle habercilikte fark yaratmak mümkün
Dijital çağ, geleneksel medya yöntemlerinin ötesine geçmeyi gerektiriyor. Artık haberler sadece geleneksel kanallardan değil, aynı zamanda sosyal medya, blog’lar, podcast’ler ve daha birçok platform üzerinden de tüketiliyor. Gazetecilerin de içeriklerini daha etkili bir şekilde yönetebilmeleri için dijital hikâye anlatımı ve veri görselleştirme gibi araçları kullanmaları gerekiyor. Sahte haberler ve manipüle edilmiş içeriklerin yayılmadan önce erken aşamada gazeteciler tarafından fark edilebilmesi de büyük önem taşıyor. Gazetecilerin bu tür içerikleri tespit etme ve doğru bilgiyi yayma konusunda yetkin olmaları gerekiyor. Kitlelerle etkileşim kurabilmek ve teknolojik gelişmelerle sürekli değişen dünyaya adapte olabilmek için sürekli kendini geliştirmek de yeni dönemin olmazsa olmazları arasında yer alıyor.
Eğitim programı neler sunuyor?
Google araçlarının etkin kullanımı üzerine eğitim alacak olan gazeteciler, Google Arama’dan hesap güvenliğine, Pinpoint ile büyük belgeleri habere dönüştürmekten Haritalar ve Google Earth ile etkileyici hikâyeler anlatmaya kadar geniş bir yelpazede bilgiye erişecekler. Bu eğitim sayesinde, büyük belge koleksiyonlarını haberlere dönüştürme ve veri gazeteciliği tekniklerini öğrenme imkânı bulacaklar. Ayrıca Arama, Factcheck Explorer, Invid gibi araçlarla değiştirilmiş görselleri ve manipüle edilmiş videoları tespit etmenin, yanlış bilgilerin yayılmasını engellemenin yollarının da aktarılacağı eğitim kapsamında gazeteciler; YouTube, Data GIF Maker, Flourish, Podcast gibi yeni araçlarla hikâye anlatma becerilerini geliştirecekler.
Eğitim programı yoğun ilgi görüyor
Düzenli yayın takvimi olan, özgün ve güncel içerik üreten ve en az bir yıldır faaliyet gösteren serbest veya bir medya kuruluşunda (basılı gazeteler, çevrimiçi haber siteleri, TV kanalları, radyo veya dergiler) çalışan gazeteciler ya da bünyelerinde çalışan gazeteciler adına medya kuruluşlarının yöneticileri veya sahiplerinden oluşan her seviyeden katılımın mümkün olduğu program için başvurular toplandı. Toplanan taleplerle birlikte eğitmenin kapasitesine göre eğitim kontenjanları açmak üzere şehir planlamaları devam ediyor.
Yorumlar