Skip to main content

Google, arama deneyimini geliştiren özellikleriyle kullanıcıların yalnızca sorularına yanıt bulmasını değil, daha önce cesaret edemedikleri soruları sormalarını da mümkün kılıyor.

Google Türkiye Kurumsal İletişim Direktörü Sırma Süren

Google Arama, kullanıcıların bilgiye erişim ve keşif alışkanlıklarını kökten değiştiren bir dönüşüm sürecinden geçiyor. Günlük aramaların yüzde 15’i tamamen yeni sorulardan oluşuyor ve bu durum, on yılı aşkın süredir değişmeden devam ediyor. Ancak insanların sorularını ifade edecek doğru kelimeleri bulamadıkları ya da çok karmaşık olduğunu düşündükleri için sormadıkları birçok soru da var. İşte bu noktada, yapay zekâ destekli yenilikler devreye girerek kullanıcıların bilgiye erişimini daha kolay ve verimli hale getiriyor. Google, arama deneyimini geliştiren özellikleriyle kullanıcıların yalnızca sorularına yanıt bulmasını değil, aynı zamanda daha önce cesaret edemedikleri soruları sormalarını da mümkün kılıyor. Bu yenilikler, hem bireyler hem de markalar için bilgiye erişimde yeni bir çağın kapılarını aralıyor.

Yapay zekâ destekli özetlerle bilgiye hızlı erişim

Google Arama’nın yapay zekâ destekli, her ay dünya çapında 1 milyardan fazla kullanıcıya ulaşan ve henüz Türkiye’de kullanımda olmayan “Özetler” (AI Overviews) özelliği, karmaşık soruları hızlı ve anlaşılır bir şekilde yanıtlamak için tasarlandı. Kullanıcılar, ürün karşılaştırmaları, sağlık bilgileri veya teknik konular gibi detaylı içeriklere artık çok daha kısa sürede ulaşabiliyor. Artık yalnızca bilgiye erişmekle kalmıyor; çok katmanlı sorulara bile hızlı, doğru ve kapsamlı yanıtlar alabiliyorlar.

Görsel ve çok modlu aramalarda artan talep

Google Arama’nın görsel ve çok modlu arama özellikleri, bilgiye erişimi daha görsel ve interaktif bir hale getiriyor. Doğru kelimelerin bulunamadığı durumlarda fotoğraf çekerek, video kaydederek, hatta ekranda görülenleri “Seçerek Arat” ile daire içine alarak arama yapılabilen görsel arama sayesinde kullanıcılar aradıklarını daha kolay bulabiliyor. Örneğin, her ay 20 milyardan fazla sorgu için kullanılan Google Lens, görsellerin yanı sıra metinler ve sesli komutlarla birleştirilmiş aramalar sunarak kullanıcıların alışveriş, tarif ve eğlence kategorilerinde daha hızlı sonuçlara ulaşmasını sağlıyor. Lens kullanılarak yapılan her 4 görsel aramadan 1’i ise ticari amaç taşıyor.

Reklam stratejilerinde yeni bir dönem: Yapay zekâ ve veri odaklı çözümler

Google Arama, tüketicilerin aktif olarak bilgi aradığı bir platform. Google arama ağı reklamlarına yapılan harcamaların yüzde 80’inden fazlası yönlendirme yapılmayan, yani kullanıcıların bağımsız olarak bilgi aradığı ve seçenekleri değerlendirdiği sorgulardan geliyor. Bu durum, markaların tüketiciye doğru zamanda ve doğru yerde ulaşması için büyük bir fırsat yaratıyor.

Google Arama’daki yapay zekâ destekli yenilikler, pazarlamacılara tüketicilere ulaşmanın en etkili yollarını sunuyor. Geniş Eşleme, Akıllı Teklif ve Otomatik İçerik Oluşturma gibi özellikler, reklam harcaması getirisini maksimize ediyor.

Z Kuşağı ve Google Arama: Keşiften karara giden yol

Z Kuşağı, Google Arama’yı günlük yaşamlarının ayrılmaz bir parçası haline getirmiş durumda. Oturum açmış 18-24 yaş arası kullanıcılar, diğer yaş gruplarına göre daha fazla sorgu yapıyor ve Z Kuşağı’nın yüzde 80’i alışveriş süreçlerinde (keşif, göz atma, fikir edinme, araştırma ve satınalma) Google’ı kullanıyor.

Google’ın Seçerek Arat özelliği de Z Kuşağı’ndan yoğun ilgi görüyor. YouTube ya da sosyal medya platformlarında içerik tüketirken uygulamadan çıkmadan arama yapmayı mümkün kılan bu özellik, kullanıcıların yüzde 33’ü tarafından düzenli olarak her hafta kullanılıyor. Bu yenilik, Z Kuşağı için Google Arama’yı keşiften karar verme sürecine kadar vazgeçilmez bir araç haline getiriyor.

*”Google Arama’yı ne kadar iyi biliyorsunuz?” (ThinkwithGoogle)