Google ve Apple arasında kızışan rekâbet, her iki firmanın da sundukları ürünlerde, pazarlamada ve daha birçok alanda kendini gösteriyor. Bütün bunların yanında ön plana çıkan Google’ın geçtiğimiz yıl Cupertino rekâbetinde mesafe alması: Pazarlama alanında araştırmalar yapan Millward Brown, 2014 yılının en değerli markalarını belirledi. Google’ı bu yıl en değerli şirketi seçti.
En değerli şirket sıralamasında birinci sıraya oturan Google, Apple’ı koltuğundan etti. Apple, araştırma sonuçlarına göre; geçtiğimiz üç yıl boyunca en değerli şirketler sıralamasında ilk sırada yer alıyordu.
Millward Brown’un BrandZ çalışması, sıralamayı belirlemek için marka değeri hesaplamasını kullanıyor. Buna göre; Google’ın bu sene marka değeri bir önceki yıla göre yüzde 40 artarak 158,8 milyon dolara yükseldi. Apple’ın marka değeri ise yüzde 20 azalarak 147,8 milyon dolara ulaştı.
Apple’a olan genel algı ise; markanın sahip olduğu ününe güvendiği ve geçtiğimiz yılda olduğu gibi yaptığı yeniliklerle ön planda olmadığı. Google, çoğunlukla piyasaya sunulmaya hazır olmayan daha alışılmadık ve yenilikçi ürünleri sunan bir marka olarak görülüyor. Her iki markaya olan genel algı, Millward Brown’un sıralamasında büyük rol oynadı.
Millward Brown’un başındaki isim Nick Cooper, Google’ı yenilikçi ürünü ‘Google Glass’, yapay zekâya yapılan yatırımlar, mobil işletim sistemi Android’in arabalar ve diğer cihazlarda da yer verilmeye başladığı çok sayıda ortaklıklar ile oldukça inovatif bir şirket olarak tanımladı.
Yayımlanan araştırma sonucunda ikinci sıraya düşen Apple’ı 107,5 milyon dolarla IBM izledi. Listede dördüncü ve beşinci sırada ise Microsoft ve McDonald’s yer alıyor.
Kaynak: The Verge
Fotoğraf: Walter Bieri / AP
Yorumlar