Deneyimli Pazarlama Yöneticisi Can Ogan, artık dijital medyanın pazarlamada daha geniş yer tuttuğunu ve bu kanalı çok iyi kullanan Y Kuşağı’nın daha küçük maliyetlerle başarıyı yakalayabileceğini söylüyor. İşte bu konuda bilinmesi gereken ve büyük bütçeler gerektirmeyen öneriler çok işinize yarayacak.
Pazarı Tanı… Tespit edebileceğiniz bilgiler nelerdir? Rakipleriniz neler yapıyor? Ne gibi hizmetler veya ürünler sunuyorlar? İnterneti nasıl, hangi mecralarda kullanıyorlar? Fiyatları nasıl? Bu bilgiler içinde bulunduğunuz pazarı anlamak size yol haritanızı çizmekte ışık tutacaktır.
Diğerlerinden Farkınızı Bulun… Yol haritanızı çizdikten sonra kendinize konsantre olabilirsiniz. Markanızın hikâyesi nedir? Sizi diğer markalardan farklı ve özel kılan şeyler neler? İnsanlar neden sizinle çalışmalı veya sizin ürünlerinizi satın almalı?
Hedef Kitleyi Tanımla… Peki, kim bu insanlar? Başka bir deyişle, hedef kitleniz kim? Benim özellikle sık rastladığım bir durum, işletmenin bir hedef kitlesi olmaması ve herkese ulaşmaya çalışmasıdır.
Hedefinizi Belirleyin… Pazarlama çalışmalarına başlamadan önce, şu anki son durumunuzu gözden geçirmeniz gerekir. Bu pazarlama çalışmasından elde etmek istediğiniz şey nedir? Amaçlarınızı belirlemeniz, her amacın başarı ve başarısızlığının nasıl ölçüleceğini saptamanız ve bunu bir zaman planına oturtmanız çok önemlidir.
Harika bir yolun yarısındasınız. Şu an pazarın durumunu, markanızın kimliğini, markanızın diğerlerinden nasıl ayrıştığını, müşterilerinizin kim olduğunu, amaçlarınızı ve bu amaçlara ulaşırken başarı ve başarısızlıkları hangi kriterlere göre ve ne sıklıkla ölçümleyeceğinizi belirlediğinize göre artık kolları sıvayabiliriz.
Büyük Bütçeler Gerektirmeyen Öneriler
En İyi Yönünüze Odaklanın: Sizi doğru ifade eden bir imajınız, bir sloganınız ve logonuz olsun. Farklı mecralarda farklı söylemlerin, görsellerin ve logoların kullanılması kafa karıştırabilir. Her mecrada mutlaka aynı logo ve söylemi kullanın. Bu sayede müşterilerinizin sizi bir logo ve bir söylemle özdeşleştirmesi mümkün olacaktır.
Bulunabilir Olun: Servisiniz veya ürününüzle ilgilenen bir müşteriyi kaçırmanın en kolay yolu, onun sizi kolayca bulamaması veya bulduğunda da aradığı bilgiye ulaşamamasıdır. Doğru bir SEO çalışması ile arama motorlarında bulunabildiğinizden emin olun.
İnternet Sitenizi Test Edin: Web sitenizin tasarımını ve siteniz içinde gezinme tecrübesinin nasıl olduğunu test edin. Bunu yapan çok iyi araştırma firmaları var; fakat buna ayıracak bütçeniz yoksa çevrenize rica ederek de yorumlarını öğrenebilirsiniz.
İçeriği Zenginleştirin: İçerik üzerinde çok durulmalıdır. Günümüzde içerik paylaşımı giderek daha önemli hale geliyor. Farklı platformlarda içeriklerinizi yayınlayın.
Eski Müşterilerinizi Unutmayın: Yeni bir müşteri kazanmak, eski müşterinize ulaşmaktan hem daha pahalı hem de daha zahmetlidir. Eski müşterileriniz ile bağlantıya geçin. Onlara önceden aldıkları veya ilgilendikleri ürünler hakkında kuponlar, bilgiler, tanıtımlar yollayın.
Toplum İçin Faydalı İşler Yapın: Bir dernek veya vakıfla iş birliğine girin. İşinizle ilgili olan veya kendinizi yakın hissettiğiniz bir dernek veya vakıf ile ortak projeler yapın. Ortak proje yapmak size para getirmese de büyük prestij ve takdir getirecektir.
Müşterilerinizi Elçiniz Yapın: Müşterilerinizin sizin hakkınızda konuşmasına izin verin. Marka konumlandırmanızı doğru yaparsanız, müşterileriniz sizin yerinize markanızı tanıtacak ve sizin hakkınızda konuşacaktır.
Viral Olun: Viral olmanın bütçenizle hiç ilgisi yok. Bazen evde çekilmiş bir video milyonlarca dolar harcanmış bir videodan daha fazla ilgi görebilir. Viral içerik yaratmak için aceleci olmayın, kopya çekmeyin, insanların mantıklarından çok duygularına hitap eden içerikler yaratın.
Seminer Sınıfı Veya Etkinlikler Yapın: Bu aktiviteler sizin pazarda otorite olarak algılanmanızı sağlayacak ve marka değerinizi artıracaktır.
Hepsini Birleştirin: Artık online ve offline ayrımı yok! Cep telefonlarının internete bağlanması ve laptop, tablet gibi aletlerin yaygınlaşmasıyla artık internet her yerde… Müşterinizi özellikle offline aktivitelerinizde online kanalları kullanmaları için yüreklendirin ve motive edin.
Özetle yeni sezon bizden datayı incelememizi ve elimizdeki veriler ışığında yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretmemizi istiyor. Bu mümkün olursa, hem analitik hem stratejik hem de yaratıcı stratejiler üretebilir ve bunu gelecek yıl bu zamanlarda şirket karında görebiliriz. Yeni şirketler için ilk yılların önemi ve zorlukları düşünülürse, iyi bir başlangıç yapabilmek için sözünü ettiğimiz güncel trendleri uygulamak oldukça faydalı.
Yorumlar