Skip to main content

Facebook, Haber Kaynağı reklamlarında ve paylaşımlarda “Satın alma” butonunu test etmeye başlıyor

Facebook, ABD’de yer alan birkaç küçük ve orta ölçekli işletmelerle yeni bir özelliğini test ediyor: Satın alma butonu.

Buradaki amaç, işletmelerin Facebook’ta doğrudan Haber Kaynağı reklamları ve Sayfa (Page) gönderileri aracılığıyla satışlarını canlandırmak.

Kullanıcılar, butona masaüstünün yanı sıra mobilden de ulaşabilecek. Kısaca buton, Facebook’tan ayrılmak zorunluluğu olmadan kullanıcılara bir işletmeden ürün ya da hizmet satın almalarına izin veriyor.

Mobilde sayfa şu şekilde görünüyor:

Facebook, yeni özelliğin kişisel gizliliği önemseyerek sunulduğunu ve ödeme deneyiminin güvenli olduğunu belirtiyor. Şirket, paylaştığınız kredi kartı veya banka kartı bilgilerini diğer reklamverenlerle paylaşılmayacağı garantisini veriyor.

Ödeme bilgilerini bir sonraki ödemeler için kayıtta tutmak seçeneği bulunuyor ancak bu kullanıcının vereceği karara bağlı.

Facebook, kullanıcı ödeme bilgilerini toplayıp bir arada sunamıyor; ancak pazarlama platformu olarak kendi rolünü genişletebilir. Şu anda Facebook’ta yer alan tüm reklamlar, takipçi almak, trafik sağlamak veya müşterileri fiziksel mağazaya yönlendirmeyi hedefliyor.

Kaynak: The Next Web

Fotoğraf: todayonline.com