Sayıları git gide artan içerik odaklı firmalar, Facebook’ta yayımlamak üzere orijinal web serileri üretimine başlıyor.
YouTube’da CNN, ABC News gibi gelenekselleşmiş haber kanallarının takip ettiği The Young Turks de bu trende uydu.
Final Judgment
ABD merkezli ilerici haber organizasyonu The Young Turks, Facebook’ta haftada beş gün yayımlayacakları platforma özel hazırlanan içeriğe yer verecek. Adı da “Final Judgment” olacak.
Programın kısa formatlı versiyonunda Young Turks Kurucu Ortağı Cenk Uygur, günün ön plana çıkan haberinden bahsedecek. Final Judgment’in bölümleri eş zamanlı olarak The Young Turks’un YouTube kanalında yer alacak.
The Young Turks COO’su (Chief Operating Officer) Steve Oh’a göre; Facebook’u odağına alarak hazırlanan programın Facebook ile The Young Turks’un ortaklığında gerçekleşeceği bilgisini verdi.
“Video izlenme sayısı en çok Facebook’ta artıyor”
İnternette video yayımlayan pek çok yayıncı gibi The Young Turks, Facebook’a doğrudan video yükleme işlemini geçtiğimiz birkaç aydır test ediyordu.
YouTube’un kendileri için olağanüstü sonuçlara ulaştıkları bir platform olduğunu söyleyen Cenk Uygur, bugüne kadar hiçbir platformda videoların izlenme sayısının Facebook’taki gibi hızlı bir şekilde artış göstermediğini paylaştı.
Uygur’un ifadesinden sonra akıllara Facebook videolarının kullanıcıların Haber Kaynağı’nda otomatik olarak aktif olduğu geliyor. Facebook’taki bu özellik, YouTube’da olduğu gibi kullanıcıların video üzerine tıklamalarıyla izlenebilmeleri durumundan farklı.
Ancak Steve Oh’a göre; Facebook, birkaç saniye içinde kaç kişi tarafından izlendiği ve 30 saniyeden fazla izleyen kullanıcı sayısının verisini sağlıyor. Paylaşılan her iki rakam da astronomik ölçekte artış gösteriyor.
“Final Judgment” reklama yer vermeyecek
Facebook, günlük 3 milyar video gösterimine ev sahipliği yapıyor. Yüzde 65’i mobil cihazlardan geliyor. The Young Turks COO’suna göre; Facebook kullanıcılarının, beğendiklerini hemen paylaşmak için oldukça hevesli bir yönü bulunuyor.
The Young Turks, Facebook videolarından herhangi bir gelir elde etmeyecek. “Final Judgment” reklama yer vermeyecek. Şirket, yeni projesinde önceliği Facebook kullanıcılarına verirken; yeni projesinden para kazanmayı daha sonra düşünecek. (The Young Turks, YouTube’da reklamdan gelir elde ediyor)
Video serisinin ilk bölümünün Pazartesi günü (9 Şubat) yayımlandığı “Final Judgment”ta Cenk Uygur, net neutrality hakkında mücadele eden muhafazakârları eleştiri topuna tutuyor. Yaklaşık dört dakika süren (Facebook paylaşımında optimize edilmiş süre) konu hakkında eleştirilerini metne dayalı olmadan yapıyor.
Web içeriğinde orijinalliği yakalayan The Young Turks’un Facebook’u odağına aldığı yeni formatıyla, platformda yer alan içerik odaklı firmalara bir yenisi daha eklenmiş oldu.
Kaynak: WSJ, Digiday
Yorumlar