Facebook, kullanıcıları hakkında bildiği şeylere bir yenisini daha ekliyor. Wall Street Journal’ın haberine göre site, kullanıcıların farelerini kullanarak yaptıkları aktiviteleri de izleyip ölçecek. Yeni özellik henüz test aşamasında.
Facebook’un bu takip sayesinde kullanıcıları hakkında elde edeceği bilgiyi ürün geliştirmeden pazarlamaya kadar birçok alanda kullanacağı tahmin ediliyor.
Yeni özellik kullanıcının fareyi ekranın neresinde daha çok dolaştırdığını takip edecek. Böylece reklamlar için en verimli yerler anlaşılmış olacak.
Çıkan haberlerin üzerine Facebook’tan gelen açıklamada, “Kullanıcılara iyi bir deneyim sunduğumuzdan emin olmak için yaptığımız birçok çalışma var. Gelecekte doğru kararlar vermek adına kullanıcıların siteyle nasıl bir etkileşim içinde olduğunu daha iyi anlamaya çalışıyoruz. Bu çalışmaların sonuçlarını paylaşmayı düşünmediğimiz gibi bu sonuçları pazarlama alanında kullanmak niyetinde de değiliz.” dendi.
Yorumlar