‘Beğeni’ butonunun yeni versiyonu, canlı mavi rengine yer vererek; Helvetica fontunu kullanıyor. Facebook, ‘Beğeni’ butonunun yeni tasarımıyla da bilinen ‘beğeni’ işaretini geride bırakmış oldu.
Facebook’un yeniden tasarlanan ‘Beğeni’ butonunun, 7,5 milyondan fazla internet sitesi üzerinde görüntülendiğinden her detayın ayrı bir önem taşıyor. Facebook’un belirttiğine göre; değiştirilen her piksel, renk ve gölge gibi detaylar günde 22 milyar görüntüleniyor olacak.
2010 yılından bu yana ‘beğeni’ butonunun tasarımı değiştirilmemişti. Facebook, muhtemelen ‘beğeni’ butonunun bugün geldiği noktayı tahmin etmemişti.
İnternet sitelerinin büyük bölümünün yer verdiği ‘Beğeni’ butonu için Ürün Müdürü Ling Bao, Facebook’un önemli özelliklerinden biri olarak görüldüğünü belirtti.
Bao ayrıca internetin neredeyse tamamının kullandığı platform için tasarım değişimini gerçekleştirmenin oldukça zor olduğunu belirtti.
Beğeni butonunun işaret versiyonu, eski – yeni birçok tarayıcıda yer alıyor. Yeni butonun ise yüzlerce farklı dilde çevirisinin yapılması gerekiyor. Bunun sonucunda kelime uzunluğuna bağlı olarak; tasarım değişebilir.
“Alt tarafı bir buton olarak nitelendirip, tasarım değişiminin neden bu kadar zaman aldığı” sorusunu soranlar için Bao, farklı tasarımlara sahip internet sitelerinin tamamında ve farklı tarayıcılarda çalışabilmesi için detaylı bir çalışmanın gerekliliğine değindi. Bunun yanında oluşan tasarımın tasarımcılar, yönetim kurulu ve hatta şirketin CEO’su Mark Zuckerberg tarafından onaylanması gerekiyor. Verge’te yer alan habere göre; buton değişimi öncesinde gerekli işlemlerin tamamı altı ay gibi bir sürede tamamlandı.
Tasarımın yanında Facebook, Beğeni ve Paylaş butonlarını internet sitelerinin yer vermesini umarak, bu butonları birlikte kullanmayı tercih ediyor.‘Beğeni’ butonu ile içerik paylaşımı Facebook üzerinde doğrudan yapılıyor. ‘Paylaş’ butonu ise paylaşımdan önce yorum yapılmasına olanak vererek; ayrıca içeriğin özel mesaj olarak paylaşma seçeneğini sunuyor.
Yorumlar