Facebook, Atlas ile pazarlamacıların reklam harcamalarının değerini ortaya koymaları ve ölçmelerini kolaylaştırmayı amaçlıyor. Bu amaçla Facebook geçtiğimiz yıl, masaüstü ve banner formatlarından esinlenerek bir satın alma opsiyonunu test etmeye başlamıştı. Bu test sürecinde Facebook reklamlarını gerçek kişilere eşi görülmemiş bir kesinlikle ulaştırırken, çok sayıda hileli reklam ile karşılaştı. Banner formatının reklam verenlere değer katmadığını, ancak mobil reklam, doğal reklam ve video formatlarının değer kattığını gözlemledi.
Bu çalışmaların sonucunda Facebook Atlas’a yeni özellikler getirdi:
Video Reklam: Çapraz-platformlarda insanlara ulaşmada en etkili yöntemin video olduğunu gören Facebook Atlas’a video ile insanlara ulaşma ve sonuçlarını ölçme özelliğini ekledi.
Geçiş Yolu: İnsanların cihazlar arası geçiş yapmadan önce farklı cihazlarda reklamları nasıl gördüklerine dair bilgi sunuyor.
Çevrimdışı Aksiyonlar: ABD’deki satışların yalnızca %32’si dijital iken, geri kalan %68’lik satışı etkileyen faktörler Atlas kullanıcı ara yüzü ile ölçülebilecek.
Yorumlar