Facebook, yaptığı açıklamada geçen yıl gerçekleşen ABD başkanlık seçimlerinde Rusya merkezli hesaplardan 100 bin dolar bedelinde reklam harcaması yapıldığını, bunların ağırlıklı olarak ABD’de ırkçılık ve ayrımcılığa sebep olacak siyasî konularla ilgili olduğunu açıkladı. Seçim sürecinde yalan haberlere karşı önlem almamakla suçlanan Facebook, bu ay ise yaptığı açıklamada, buna karşı önlemini duyurdu. Açıklamaya göre, Facebook, seçim dönemi Rusya’daki operatörlerin Facebook’a verdiği yaklaşık 3 bin siyasî reklamı ABD Kongresi müfettişleriyle paylaşacak ve ayrıca kullanıcıların herhangi bir seçimle ilgili dolaşımda olan reklamları görebilmeleri sağlanacak.
Twitter yayımladığı şeffaflık raporunda, ülkelerden gelen içerik kaldırma ve kimlik bilgisi taleplerine ve onay durumlarına ilişkin istatistiksel verileri paylaştı. Rapora göre, Türkiye’den 554 kişinin kimlik bilgisi istenmiş, ancak Twitter bunların hiçbiri için kimlik bilgisi paylaşmamış. En çok içerik kaldırma talebi ise 2 bine yakın sayı ile Türkiye’den gelmiş, bunların ise yüzde 11’i kaldırılmış. Ayrıca raporda terörle mücadele kapsamında terörizm içeren ve destek veren hesaplarla ilgili dondurulan hesapların yüzde 95’ini kendi algoritmaları ile tespit ettiğini vurguladı.
iOS 11 ile ekran kaydı videosu ve Facebook’a İspanya’da ceza
iOS 11 ile iPhone telefonlara gelen yeni özellik ile artık ekran kaydı videosu alınabiliyor. Dolayısıyla bu durum, Snapchat ve Instagram Stories gibi ekran görüntüsü alınca karşı tarafa haber eden ve gizliliği korumayı amaçlayan uygulamaların bu özelliklerini aslında kullanılmaz hale getiriyor. Böylece sosyal medyada 24 saatliğine yayımlanan ve geçici diye düşünülen içerikler de kaydedilebilecek ve karşı tarafa haber gitmeyecek. Ancak tabi bu görüntülerin hukuka aykırı kullanımı söz konusu olursa elbette kişilik haklarının ihlali ve hatta özel hayatın gizliliğinin ihlali de söz konusu olabilir. Fakat diğer yanda kamuya açık şekilde hesaplardan yayımlanmış içerikse o noktada ihlal sayılıp sayılmayacağı da yaşanan olaya göre değişkenlik gösterecektir.
İspanya’daki Kişisel Verileri Koruma Kurulu (AEPD), Facebook aleyhine 1,2 milyon Euro para cezası verdi. Cezanın sebebi ise kişisel verilerin kullanıcılara önceden yeterli bilgi verilmeksizin kullanılması ve onlar hakkında ırk, cinsiyet, ideoloji, inanç ve kişisel tercihlere dair verilerin reklam amaçlı kullanılması. AEPD, Facebook’un gizlilik politikasının ise yeterince açık olmadığını ve toplanan verilerin reklamlarda nasıl kullanıldığına dair yeterli şeffaflığın olmadığını bildirdi.
Av. Şebnem Ahi
Yorumlar