Skip to main content

Musk, Cannes Lions sahnesinde “Exploring the New Frontiers of Innovation” (İnovasyonun Yeni Sınırlarını Keşfetmek) başlıklı oturumda WPP CEO’su Mark Read’in sorularını yanıtladı.

Geçen yıl Cannes Lions sahnesinde Nvidia CEO’su Jensen Huang ile sohbet eden WPP CEO’su Mark Read, bu yıl Elon Musk’ı konuk etti. Musk, X’in CTO’su olarak tanıtılsa da Read, Musk’ın SpaceX, Tesla ve Neuralink gibi farklı şirketlerine dair sorular sorarak sohbetin kapsamını genişletti.

Mark Read, Musk’a geçen yıl X’i boykot eden reklamverenlere yönelik sert sözlerini hatırlattı ve neden böyle konuştuğunu sordu. Musk, markaların güvenli alanlarda olmak istediklerini, para ile sansür arasında kalabildiklerini belirtti. Özgür ifadenin demokrasinin belkemiği olduğunu ve X’in demokratik olabilmesi için özgür ifadeye ihtiyacı olduğunu vurgulayan Musk, X’i denemek isteyen markalar için “Denemeye değer” dedi ve X olarak ilerleme kaydettiklerini, daha da ilerleyeceklerini ekledi.

Musk, X platformunda üyelerle reklamların yapay zekâ desteğiyle eşleştirildiğini belirtti. Twitter’da böyle bir sistemin olmadığını vurgulayan Musk, X’te kullanıcıların beğenilerini anlayan yapay zekâ sayesinde içerik ve reklamların bir araya getirildiğini söyledi.

Musk, zaman zaman başına bela açan X paylaşımları hakkında ise, sürekli kendini filtrelemenin kişinin gerçek benliğini yansıtmadığını söyledi.

Musk, dünyanın en etkili kişilerine ulaşmak için en iyi platformun X olduğunu belirtti. Bu kişilerin sadece influencer’lar olmadığını vurgulayan Musk, X’in diğer platformlardan farklı bir konumda olduğunu söyledi. Aylık 500-600 milyon, günlük 200 milyon aktif kullanıcıya sahip olan X’in, daha küçük bir erişim kitlesine rağmen en etkili kişilere ulaşmada daha başarılı olduğunu ifade etti.

“Gelecekte birçok iş robotlar tarafından yapılacak”

Musk, yapay zekâ ile ilgili endişelere olumlu bir bakış açısıyla yaklaştı. Mark Read’in pozitif bir bakış açısına sahip olup olmadığı sorusuna, “Bardağın yüzde 80’i dolu” şeklinde yanıt verdi. Hizmetlerin ve ürünlerin geniş kitlelere ulaşmasının en olası sonuç olduğunu belirtirken, gelecekte birçok işin robotlar tarafından yapılacağına dikkat çekti ve “Çalışmak opsiyonel olacak” dedi. Read’in “Sen çalışacak mısın?” sorusuna ise olumlu yanıt verdi.

Elon Musk, Mark Read’in yapay zekânın zihinsel bir araç olduğunu, Tesla’nın geliştirdiği Optimus’un ise fiziksel bir araç olduğunu hatırlatması üzerine, robotların gelecekte birçok işi üstleneceğini öne sürdü. Her bireyin kendi robotuna sahip olacağını ve endüstrinin ihtiyaçlarını karşılamak için büyük miktarlarda robot üretileceğini tahmin eden Musk’a göre, dünya genelindeki robot sayısı 20 milyara ulaşacak. Read’in robotların insanlara benzeyip benzemeyeceğine dair sorusuna, “İnsanlara benzetebilirsiniz” şeklinde yanıt veren Musk; insanların Optimus’ları arkadaşları gibi göreceği öngörüsünde bulundu.

Musk, SpaceX’in asıl hedefinin çok gezegenli bir yaşama geçerek insan medeniyetinin ömrünü uzatmak olduğunu belirtti ve bu durumun insan bilincinin sınırlarını genişleteceğine inandığını ifade etti.

Elon Musk, fikirlerin kolay, uygulamanın ise zor olduğunu belirterek, hangi fikirlere odaklanması gerektiğine nasıl karar verdiğine dair bir soruya cevap verirken, bir müşterinin ihtiyacını karşılayabilecek çözümleri kafasında canlandırdığını ve uygun bulduğu zaman harekete geçtiğini ifade etti. Musk, araştırmalara güvenmediğini belirterek, Henry Ford’un “Müşterilere sorsanız daha hızlı atlar isterlerdi” sözünü hatırlattı ve Tesla’nın yolculuğunun, insanların elektrikli otomobil almaya pek düşünmediği bir dönemde başladığını vurguladı.

Oturumun son dakikalarında yapay zekânın gelişimi ve getirecekleri konusuna tekrar dönülürken Musk, arama fonksiyonunda bir değişim yaşanacağını aktardı; yapay zekânın desteğiyle gerçek zamanlı olarak farklı kaynaklardan içerik derlemenin ve sunmanın mümkün olacağını, geleneksel gazeteciliğin sunduklarından daha iyi haber akışlarına kavuşacağımızın müjdesini verdi.