Sosyal medya ağlarının artık günümüz hayatının olmazsa olmazlarından olduğu şüphe götürmez bir gerçek.
Kullanıcılar, aile ve arkadaşlarıyla iletişime geçmek, bilgi toplamak ve onlar için önemli olan şeyleri paylaşmak adına sosyal ağ platformlarına güveniyor.
Pew Research’ün ABD’yi baz alarak düzenlediği bir çalışma, ebeveynlerin (yüzde 75’inin sosyal medyayı kullanıyor) sosyal medyayı ebeveynlik konusuyla ilgili bilgi ve sosyal destek için nasıl kullandığına ışık tutuyor.
Anneler, bağlantıları aracılığıyla birbirlerine destek olmak amacıyla sosyal medyayı yoğun olarak kullanıyor
- Sosyal medyayı kullanan ebeveynlerin yüzde 81’i, kendi bağlantılarında gördüğü iyi haberleri yanıtlamak için kullanıyor.
- Sosyal medyayı kullanan ebeveynlerin yüzde 74’ü arkadaşlarından destek alıyor.
- Sosyal medyayı kullanan ebeveynlerin yüzde 79’u bağlantıları aracılığıyla yararlı bilgiler edindiği konusunda hemfikir.
Ebeveynler, özellikle Facebook ve LinkedIn’de aktif olup; ebeveyn olmayanlar da Instagram’ı daha sık kullanıyor
- Online ebeveynlerin yüzde 75’i Facebook kullanıyor. Annelerin Facebook’u babalara göre; daha çok kullandığı ortaya çıktı.
- Online ebeveynlerin yüzde 28’i Pinterest’i, yüzde 27’si LinkedIn’i, yüzde 25’i Instagram’ı ve yüzde 23’ü Twitter’ı kullanıyor.
Ebeveynler, Facebook’u nasıl kullanıyor?
- Facebook’u kullanan ebeveynlerin yüzde 93’ü, sosyal ağda ebeveynleri veya çocuklarından ziyade aile üyeleriyle arkadaş.
- Facebook arkadaşlarının yüzde 88’i mevcut arkadaşlarıyla arkadaş.
- Yüzde 88’i geçmişten gelen lise veya üniversiteden okul arkadaşlarıyla arkadaş.
- Yüzde 60‘ı iş arkadaşlarıyla arkadaş.
- Yüzde 53‘ü ebeveynleriyle arkadaş.
- Ebeveynlerin yüzde 47’si Facebook’ta çocuklarıyla arkadaş.
- Yüzde 41‘i komşularıyla arkadaş.
Pew Research Center’ın düzenlediği “Parents and Social Media” araştırmasının tamamına şuradan ulaşabilirsiniz.
Kaynak: Pew Research Center
Fotoğraf: Shutter Stock
Yorumlar