Sosyal medyanın e-ticaretteki rolü nedir?
Diğer online kanallar gibi sosyal medya da e-ticaret sitelerine trafik yönlendirmeyi sağlıyor. Yararları genellikle e-ticareti yapılan ürünü fark etme ve değerlendirme aşamalarında gözlemleniyor. Satışla sonuçlanan karar verme aşamasında ise yeterince etkili olmadığını söyleyebilirim. Ancak, perakende sektörü bir istisna. Perakende özelinde, sosyal medya ağlarının, bilhassa da Instagram’ın kullanıcıları satın almaya yönlendirdiğini görüyoruz. Sosyal medya ayrıca, takipçi kitlenizin sadakatini sürdürmesini de mümkün kılıyor.
Markalar, sosyal medyayı daha efektif kullanmak için neler yapmalı?
Bu tarafa yatırım yapacak markalar unutmamalı ki, sosyal medya hesapları insanların kişisel alanı. Öyleyse, sosyal mecralarda paylaştıkları içerikler onların kendilerini daha önemli, daha zeki ve daha çekici hissetmelerini sağlamalı. Bir markanın sosyal medya hesabının “Bunun benim için ne faydası var?” sorusuna net bir cevap verebilmesi gerekli. Türkiye’de hâlihazırda 31 milyon e-ticaret kullanıcı bulunuyor ve bu rakamın 2021’e kadar 6,7 milyon artması bekleniyor. Dört yıla kadar sayısı 37 milyona ulaşacak bu kullanıcıların ortalama çevrim içi harcamalarının da yaklaşık 253 dolar olacağı tahmin ediliyor.
Markalar sosyal medyadan daha fazla trafik almak için neler yapmalı?
Kullanıcıları sosyal medya ağlarından web sitesine taşıyan; paylaşılabilir zengin içerik ve eğitici materyaller oluyor. Yapılabilecek en iyi şey, kullanıcılar için bilgi kaynağı olmak. Böylece insanlar içeriklerinizi paylaşacak ve bir sorunları olduğunda web sitenize başvuracaklardır. Belki bu yöntem doğrudan satışla sonuçlanmaz ama insanlar sizi bir kez bilgi kaynağı olarak bellediklerinde size olan güvenleri de artar. Özellikle Facebook’ta sıkça ziyaret edilmeniz, görünürlüğünüzün artmasına neden olur. Sosyal medyadan trafik yönlendirmenin bir diğer yolu da insanlarla iletişime geçmek ve onlara yanıt vermektir. Doğrudan yanıt veren büyük bir marka, kullanıcıları şaşırtır ve bu durum onlar arasında yayılır, böylece dikkat çekmiş olursunuz. Sosyal platformlarda ilişkiler inşa etmek ve girişken olmak markalara daha fazla trafik olarak geri döner.
Hangi sosyal medya platformu e-ticaret açısından daha önemli?
Günümüzde sosyal medya platformları arasında, e-ticaret satışlarına en çok etki eden mecra Instagram. Trafik açısından bakıldığında, sunduğu imkânlar sayesinde Facebook pazar lideri. Ancak bir markanın sadece Facebook’ta hedefleme yapması oldukça sınırlı bir yaklaşım olur. Türkiye’de insanların yüzde 52’si aylık mobil sosyal ağ kullanıcısı. Bu rakamda YouTube, Facebook, Instagram ve Twitter’ın payı büyük. Türkiye’deki internet kullanıcılarını yaş aralıklarına göre değerlendirirsek ülkenin e-ticaretiyle ilgili resmi daha net görebiliriz. Türkiye’de yaşa göre günlük internet kullanım oranları şu şekilde; 16-24 yaş arası yüzde 95, 25-34 yaş arası yüzde 91, 35-44 yaş arası yüzde 87.
Yorumlar