Medya planlama ajansı MediaCom, online alışveriş yaparken kullanıcıların satın alma yolculuğundaki olumlu ve olumsuz faktörleri bir raporda derledi.
Rapordan öne çıkan başlıklar
- Sayfanın hızı satın alma sürecini etkiliyor
- Zorunlu kayıtlar tüketicinin uzaklaşmasına neden oluyor
- Güvenlik rahatlığı olmadan satın almanın gerçekleşmesi neredeyse imkânsız
- Kolay form doldurma satın alma sürecini hızlandırıyor
- Süreç göstergeleri tüketicilerin yolunu bulmasına yardımcı oluyor
- Sepet özeti, tüketicilerin satın aldığı ürünleri ve ücretlerini gösterdiğinden onların sayfadan ayrılıp bu bilgelere bakmasını engelleyecek ve böylece tüketici kaybını azaltıyor
- Dikkat dağıtıcı unsurlar ödeme sürecinin dışında yer alan linkler satın alma sürecini olumsuz yönde etkileyebilir
E-ticarette ödeme sürecini en iyi gerçekleştiren 11 siteyi şöyle sıralandı:
•Ebuyer
•Wiggle
•ASOS
•Sodastream
•AO
•Amazon
•Fallen Hero
•Hunter
•Crate and Barrell
•Symantec
•AutoZone
Raporun tamamına şuradan ulaşabilirsiniz.
Yorumlar