Online alışveriş ve diğer işlemler karşılığı internetten yapılan kartlı ödeme miktarı 2016’nın ilk çeyreğinde yüzde 25 arttı.
Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre, 2011 yılından beri her yıl yüzde 21 ile yüzde 37 arasında büyüyen online alışveriş sektörü, 2016 yılında da hız kesmedi.
Ocak ayında 2015’in aynı ayına göre yüzde 21 büyüyerek 4 milyar 499 milyon liradan 5 milyar 448 milyon iraya yükselen internetten kartlı ödeme miktarı, Şubat’ta da 3 milyar 739 milyon liradan 4 milyar 938 milyon liraya çıktı. Şubat’taki büyüme oranı yüzde 32 oldu. Mart’ta ise artış yüzde 23 olarak gerçekleşti. 2015 Mart’ında 4 milyar 385 milyon lira olan online alışveriş karşılığı kartla yapılan ödeme miktarı geçen Mart’ta 5 milyar 377 milyon liraya çıktı.
2016’nın ilk çeyreğinde internetten kartla ödemesi yapılan e-ticaretin miktarı 15 milyar 765 milyon lira olurken, geçen yılın aynı dönemine göre artış yüzde 25 olarak gerçekleşti.
300’ü aşkın sanal mağazayı tek çatı altında toplayan cashback (para iadeli alışveriş) sitesi Avantajix.com’um kurucu ortağı Güçlü Kayral, online alışverişteki yükseliş trendinin çığ gibi büyümesine karşın, rakamların hala Türkiye’nin potansiyelinin çok altında olduğunu söyledi.
TUİK’e göre internet üzerinden mal ve hizmet siparişi veren ya da satın alanların oranının yüzde 18.4 olduğunun altını çizen Kayral, bu oranın İngiltere’de yüzde 84, Almanya’da yüzde 78, Fransa’da yüzde 69 olduğunu bildirdi. Yunanistan’da bile online alışveriş yapanların oranının yüzde 35 ile Türkiye’nin iki katına yakın olduğunu vurgulayan Kayral, şunları söyledi:
“Türkiye e-ticaret için çok önemli potansiyele sahip.. Bugün dahi e-ticaret sitelerinin aktif kullanıcı sayısı 10 milyonu aşmış durumda. İnternetten alışveriş yapanların oranını Yunanistan seviyesine çıkarsak bu rakam 20 milyona yaklaşır.“
Yorumlar