Skip to main content

30 Ağustos 1982’de ‘e.posta’ ilk defa kamu sözlüğüne girdi.  16 yaşındaki V.A. Shiva Ayyadurai’ya bir bilgisayar programı için bir telif hakkı verilmesiyle, Ayyadurai elektronik postanın kısaltılmış haline ‘e.posta’ adını verdi….


30 Ağustos 1982’de ‘e.posta’ ilk defa kamu sözlüğüne girdi. 
16 yaşındaki V.A. Shiva Ayyadurai’ya bir bilgisayar programı için bir telif hakkı verilmesiyle, Ayyadurai elektronik postanın kısaltılmış haline ‘e.posta’ adını verdi. Tarihçiler, Ayyadurai’nin ‘e.posta muciti’ olup olmadığı konusunda tartışma içinde olsa da, bazıları onun telif hakkının günümüzün dijital iletişim kanalı için ortak bir isim oluşturduğunu iddia edebilir. 
Kullanıcı sayısı
Radicati Grup yaklaşık 145 milyar e.posta iletilerini her gün yakın plana alması sonucunda dünya çapında 3 milyar 375 adet e.posta hesabı olduğunu tahmin ediyor. 2007 Ağustos’unda comScore dünya çapında yaklaşık 543 milyar e.posta hesabı olduğunu tahmin etmişti. Bu sayının artmaya devam etmesi bekleniyor ve Radicati Grup, 2016 yılı sonunda 4,3 milyar rakamına ulaşacağını tahmin ediyor.
Önemli rolü
E.posta’nın doğumundan bu yana belki en önemli değişim, onun günlük hayatın bir parçası haline gelmesi.
E.posta’nın önemli rolü bugünün sosyal medya alanında İnternet’in önde gelen isimlerinden birinin dikkatinden kaçmadı. Union Square Ventures’in kurucu ortağı ve Twitter, Foursquare, Etsy ve diğer sosyal medya start-up’larının yatırımcısı Fred Wilson’ın geçen yıl belirttiği gibi: 
“E.posta, sosyal medyanın gizli silahı haline geldi. Wilson’un düşüncelerinin, bizim kendi araştırmamızda da kanıtlandığını gördük. 2012 Kanal Tercihleri Anketi’ne göre, tüketicilerin yüzde 66’sı e.posta yoluyla alınan pazarlama mesajının sonucu olarak satın alım gerçekleştirdi. Ek olarak, İnternet’te bir şey satın almak için, neye ihtiyaç duyarsınız? Bir e.posta adresine. Facebook, Twitter, Instagram, Foursquare ve diğer sosyal ağlara kayıt olmak için, neye ihtiyaç duyarsınız? Evet, e.posta adresine.”
 
(Kaynak: All Things D)