Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından hazırlanan ‘Dünyanın En Değerli 500 Markası-Global 500‘ listesinin 2018 versiyonu açıklandı. Anadolu Ajansı’nın haberine göre, Amazon 151 milyar dolarlık değeriyle dünyanın en değerli markası oldu. Geçen yıl 106,4 milyar dolarlık marka değeriyle üçüncü sırada yer alan ve değerini bu yıl 150 milyar 811 milyon dolara yükselten Amazon, dünya devlerini sollayarak listenin ilk sırasında yer aldı.
2017’deki sıralamada 107 milyar dolarlık marka değeriyle ikinci olan Apple, bu yıl da yerini korudu ve marka değerini yüzde 36,6 artırarak 146,3 milyar dolar seviyesine ulaştı. Apple’ı, 121 milyar dolarlık değeriyle Google izledi. Google, geçen yıl listede ilk sıradaydı.
Dünyanın En Değerli 500 Markası listesinde değerini en yüksek oranda (%y161) artıran marka, Çinli içecek firması Wuliangye oldu. En yüksek düzeyde değer kaybına uğrayan marka ise yüzde 43 kayıpla Japon teknoloji firması Toshiba olarak belirlendi.
Araştırmanın sonuçlarına göre, ülkeler sıralamasında ABD açık ara öne çıkarken, Global 500 listesinde Türk markaları yer alamadı.
Yorumlar