Skip to main content

Geçen yıl dijital platformlarda en çok konuşulan ve ödülleri toplayan dijital, mobil ve entegre reklam kampanyalarını ve internet sitesinden mobil uygulamaya dijitalin en başarılı işlerini sizin için derledik.

Renault Getir
(Tribal Worldwide İstanbul – Renault Türkiye)
Renault ve Getir’in işbirliğiyle hayata geçirilen Test Sürüşünü Ayağınıza Getiren Teknoloji kampanyasıyla, araç alırken test sürüşüne gelmeye zaman ayıramayan insanlar hedeflendi. Kampanyayı mobil platformlara taşımak için hizmet uygulaması Getir ile anlaşan Renault Türkiye sektörde bir ilke imza atmış oldu. Kampanya lansman gününde 6 milyon erişim elde etti ve 30 günde 519 test sürüşü gerçekleştirildi. Test sürüşü yapanların yüzde 74’ü pozitif görüş paylaşırken, standart test sürüşlerine kıyasla 10 kat fazla iş sonucu elde edildi.

#konuşalımartık
(Medina Turgul DDB – Unilever/Lipton)
Hem televizyonda hem de dijital mecralarda karşımıza çıkan bir entegre kampanya olan #konuşalımartık 2018’in en beğenilen işlerinden biri oldu. Lipton Türkiye’nin yaklaşık beş dakika süren reklam filmlerinin ilk 50 saniyesinde izleyicilere artık televizyon ve telefonlardan uzaklaşıp birbirleriyle konuşma zamanının geldiği aktarılırken 50’inci saniyeden sonra görüntü sabitlendi ve arka fondan sohbet eden insan sesleri gelmeye başladı. Reklam filmi sosyal medyada da geniş yankı uyandırdı. Tüm kampanya boyunca 13 milyondan fazla kişiye ulaşıldı, 300 milyondan fazla etkileşim alındı.

Kırmızı Çizgi
(Mindshare Turkey – Vodafone Türkiye)
Vodafone’un bol ödüllü işi Kırmızı Çizgi ile cinsiyetçi söylemler konusunda toplumda farkındalık yaratmak hedeflendi. Kadının dil yoluyla maruz kaldığı şiddetle mücadele eden kampanya insanların düşünme biçimlerini değiştirmeye odaklandı. Dile yerleşmiş cinsiyetçi söylemlerden kurtulmak için harekete geçen Vodafone, dünyada Türkçe üzerine uzmanlaşmış ilk ve tek yapay zekâyı geliştirdi ve bunu Hürriyet’in web ve mobil sayfasına entegre etti. Yapay zekâ, 6 binden fazla haber ve köşe yazısını taradı. Kırmızı Çizgi projesi 15 milyon kişiye ulaştı. Hürriyet haberlerindeki cinsiyetçi söylemlerde yüzde 85 azalma yaşandı.

Ruhun Doysun
(V For Viral – Grundig Türkiye)
Grundig’in sosyal farkındalık projesi Ruhun Doysun 2018’in en anlamlı ve en çok ses getiren kampanyalarından biriydi. Projenin misyonu, hayattaki önemli şeylerin farkına vararak, bilinçli ve keyifli bir yaşam için ilham vermek, doğaya, insana ve yemeğe saygı aşılamak. Projenin ilk adımında Mehmet Gürs ile yola çıkıldı. Sosyal medya kanallarından paylaşılan video serisi projenin felsefesinin anlatıldığı bir internet sitesiyle desteklendi. Bir yılda 390 bin takipçi edinen Ruhun Doysun 8 milyon kişiye ulaştı.

Ben Robot Değilim
(Project House – Vestel)
Dijital mecranın yaratıcı kullanımında öncü bir kampanya olan Ben Robot Değilim aynı zamanda Cannes Lions adayı işlerden biri. Hayvan haklarına dikkat çekmeyi amaçlayan ve vicdanlara dokunan çalışmada, internet ortamında bilgisayar robotlar ve insan davranışını ayırt etmek için kullanılan güvenlik yöntemi captcha kullanılıyor ve gerçek dünyada da kim robot kim değil belli oluyor. Hayvanlara yönelik günden güne artan şiddet olaylarına karşı farkındalık yaratmak için hazırlanan proje Vestel başta olmak üzere 100’den fazla internet sitesinde tüketicilerin karşısına çıktı ve 13 milyon kişiye ulaştı.

Akbank Sanat İnternet Sitesi
(4129Grey – Akbank Sanat)
Akbank Sanat çağdaş ve yeni bir internet sitesine ihtiyaç duyuyordu. 4129Grey, 1993’te kurulan Akbank Sanat’ın internet sitesi AkbankSanat.com’u yeniden yarattı. Her yıl 700’den fazla etkinliğe ev sahipliği yapan Akbank Sanat’ın sitesi etkinliklerin daha kolay keşfedilmesini sağlayan zarif bir tasarım, haritada etkinlik bulmayı hızlandıran sade bir navigasyon, kişiselleştirilmiş bir deneyim, lokasyona göre sanat rotaları ve kusursuz bir mobil deneyimle yeniden kullanıcıya sunuldu. Sonuç olarak, sitenin kullanıcı sayısı yüzde 29 oranında arttı.

Bitmeyen Trip
(4129Grey – KFC)
4129Grey’in ‘yeterince bilinmediği için trip atan’ KFC Zinger Burger için yarattığı kampanya, reklam filmi ve ‹bitmeyen trip’ isimli siteleriyle dikkat çekti. Zinger Burger’in boyutuna uygun ortamların yaratılması için yeni nesil 3D yazıcıların ve özel maketlerin kullanıldığı filmlerde markanın ana rengi kırmızının tonları göze çarparken, Zinger Burger şezlongunda, limuzininde ve şömineli salonunda kamera karşısına geçti. Kampanyanın sitesi ise 90 bine yakın kişi tarafından ziyaret edildi. Kullanıcılar sitede iki dakikadan fazla kaldı.

MegaTeknoForce
(Kompüter – Garanti Bankası)
Eğlenceli ve başarılı oyuncular Bartu Küçükçağlayan ve Feyyaz Yiğit’in MegaTeknoForce isimli bir teknoloji YouTube kanalı açan iki genci canlandırdıkları reklam kampanyası büyük beğeniyle karşılandı. YouTuber’ların teknoloji testleri yaparken Garanti’nin yeniliklerini tanıttığı serinin arkasında ajans olarak Kompüter var. Şimdiye dek 21 videonun paylaşıldığı MegaTeknoForce Youtube kanalı sekiz ayda 120 bin abone sayısını geçerken, yaklaşık 33 milyon izlenme sayısına ulaştı.

Dolu
(TBWA\Istanbul – IKEA)
Gündem odaklı bir içerikle fark yaratan ‘Dolu’ kampanyası, İstanbul’daki dolu uyarısından yola çıkılarak hazırlandı. 2017 yazında hayatı felç eden dolu yağışının bir benzerinin yaşanacağı uyarısının meteorolojiden gelmesiyle araçlarını zarar görmesin diye halılarla örten İstanbullular sosyal medyada paylaşım rekorları kırmıştı. IKEA da bu dalgadan yararlanmak için, kendi sosyal medya hesaplarından halılarını araba üzerinde sergileyen görseller paylaştı ve viral olan bu paylaşımlar sayesinde binlerce yeni takipçi kazandı.

Basfi İle Deneysel Bilim
(Abaküs Kreatif Medya – BASF Türkiye)
Kimya şirketi BASF, gençlere sosyal medya aracılığıyla kimyayı ve bilimi sevdirmek, üniversite tercihi konusunda karar verme aşamasında olan öğrencileri bilimsel deney ve araştırma yöntemleri konusunda teşvik etmek amacıyla Basfi ile Deneysel Bilim kanalını hayata geçirdi. Bilim tutkunu olan ve eğlenceli deneyler yapan Basfi adında bir karakter yaratıldı, animasyonlar, interaktif içerikler ve ödüllü yarışmalar tasarlandı. Kanal yayına başladıktan sonraki dokuz aylık süreç sonunda 140 bin abone kazandı.

MediaMarkt
Âşık Ürünler
(Wanda Digital – Mediamarkt)
MediaMarkt’ın 14 Şubat Sevgililer Günü için tasarladığı ‘MediaMarkt Âşık Ürünler’ çalışması, ürünlere “aşklarının peşinden gitme fırsatı” verdi. Google Custom Template GDN Retargeting Banner sistemi kullanılarak hazırlanan çalışmada tüketicilerin Mediamarkt’ın sitesinde incelediği ürünler, daha sonra diğer sayfalarda kendilerine özel banner mesajlarıyla geri döndü. Bu banner’ların diğerlerinden tek farkı ise ürünlerin, tüketicilere bireysel olarak ve Sevgililer Günü temasıyla hitap etmesi oldu. Böylece, kampanyanın toplam erişimi 6,5 milyonu geçti ve banner dönüşüm oranı dört katına çıktı.

Dünya’nın ilk canlı yayın mülakatı ile Çin’e yolculuk
(Wavemaker Türkiye – Huawei Türkiye)
Huawei, 2007’den beri 96 ülkede devam eden ve hedef kitlesi gençler olan Seeds For The Future Türkiye projesi kapsamında, 10 üniversite öğrencisini Çin’e göndererek küresel bilişim teknolojisi hakkında bilgi edinmelerini sağladı. Bunun için de Cem Seymen ile dünyanın ilk canlı yayın mülakatını gerçekleştiren marka 10 öğrencinin Çin’de son bulacak yolculuğu için kendi yolculuğunu Story’de başlatıp Instagram Live’da sonlandırdı. Akıllı anketler, videolar ve sosyal medya paylaşımlarıyla etkileşimi artan kampanyada hikâyeler 1,6 milyon kez görüntülendi, 180 bin canlı yayın görüntülenmesi yapıldı.

Prima Prematüre Bebek Bezi Farkındalık Projesi
(Starcom – Procter & Gamble)
Prematüre doğumlar hakkında farkındalık sağlamayı amaçlayan proje, mobile özel üretilen bir rich media çalışması. Bunun için kullanıcıların mobil ekranlarını büyütme hareketlerine paralel çalışan bir banner tasarlandı. Kullanıcılar, banner’daki minik bebek bezini büyütmeye çalıştılar, ancak büyütemediler. Çünkü banner’daki bez gerçek Prima Prematüre bezi boyutundaydı. Banner sonunda ise kullanıcılar, prematüre doğumlar hakkında daha fazla bilgi almak ve kampanyaya destek olmak için Prima.com.tr kampanya sayfasına yönlendirildi. Banner, prematüre doğum farkındalık ayında 6,7 milyon görüntülenme aldı, prima.com.tr için hedeflenen üye artış oranı yakalandı.

Instagram’da Mutluluklar
(TBWA\Istanbul – Akbank)
Yeni evlenen çiftlerin derdi; düğünde takılan altın ve paraları ne yapacakları… İşte bu noktada Akbank Yatırım Hizmetleri devreye giriyor. Bunu anlatan kampanya için TBWA/Istanbul, Instagram’ı kullanmaya karar verdi. Hangi hashtag’lerin kullanılacağını belirlemek için TÜİK verilerini kullanıldı ve her çiftin adına özel hazırlanmış binden fazla kişiselleştirilmiş video üretildi. Tüm bu videolar çiftlere ait hashtag’lerle Instagram’a yüklendi. Böylelikle davetlilerin çektiği fotoğrafların arasında Akbank’ın özel videosu da yer aldı. Bu yöntemle Akbank sıfır medya yatırımıyla, Instagram’ı hedef kitlesine kişisel bir dokunuşla ulaşabildiği efektif bir mecraya dönüştürdü.

Turna Uçak Bileti Uygulaması
(UNC Studio – Turna.com)
Pek çok havayolu ve bilet satış platformunun uygulamalarının, kullanıcıların alışverişlerini yeteri kadar hızlı bir şekilde tamamlamasına yönelik hazırlanmadığı tespitiyle yola çıkan Turna.com, uçak bileti uygulamasını tasarlarken kullanıcı deneyimini yalınlaştırmaya ve bilet satışının tamamlanmasını hızlandırmaya odaklandı. Tüm sayfalara yatay-dikey kaydırma özelliği, geçişleri pürüzsüz ve hızlı hissettirecek efektler eklendi. React Native teknolojisi kullanılarak hazırlanan uygulama kullanıcı geribildirimlerini hızlıca güncellemeye de olanak sağladı. Uygulamada geçirilen ortalama süre üç dakikaya indi, uygulama üzerinden gerçekleştirilen bilet satışları yüzde 25 arttı.

Kahve Dünyası
Mobil Uygulaması
(Kuka Mobil Uygulama – Kahve Dünyası)
Kahve Dünyası, mağazalara gelen müşterilerin ziyaret sıklıklarını artırmak ve onları daha yakından tanımak için CRM ile kasa POS sistemini entegre ederek mobil sadakat uygulamasını hayata geçirdi. Müşterilere avantajlı fırsatlar sunan mobil uygulama, arkadaşa selfie ile “çekirdek” gönderme, kahve hakkında bilgiler içeren “kahve bulucu” gibi ilginç özelliklere sahip. Mobil uygulama dükkanlarında 4,8 gibi yüksek bir puana sahip olan uygulama, Google Play Store’da trend uygulamalar listesinde birinci sıraya kadar çıktı. Kısa sürede 40 bin kez indirilen uygulama ile 142 bin kahve alındı, 24 bin hediye kahve kazanıldı ve müşterilerin ziyaret sıklığı yüzde 30’dan fazla artırıldı.