Özelikle küresel markaların dijital reklam stratejilerinde tüketiciye ulaşmak için dijital video reklamlarını ve buna bağlı olarak video envanteri yüksek mecraları tercih ettiğini gözlemliyoruz. Aralık reklamverenlerine baktığımızda video reklam erişimine göre ilk 3 sırayı Turkcell, Coca-Cola ve KOBİ’ler paylaşıyor. Ekim ayında listenin en başında Vodafone vardı, Aralık ayında ise lider yine telekom sektöründe ama marka değişmiş. Bununla birlikte, KOBİ’ler display, programatik ve video reklam erişimi anlamında hemen hemen her hafta ilk 5’te yer alıyor. Bu reklam pastasının büyümesine katkı sağlayacak önemli ve olumlu bir durum.
Yazıda aynı zamanda farklı metriklere de yer vermeye özen gösterdik. Dijitalde hep talep edilen ama sunulamayan bir veriyi, GRP’nin (Gross rating Points) biraz daha konuşulur olması için odağımıza aldık. Sadece en fazla erişime ulaşan markaları değil, en fazla GRP yaratan markaları da sıraladık. Bahsi geçen GRP, TV ile kıyaslanabilir bir veri değil ama reklam analizlerinde bir başarı kriteri olarak incelenmeye değer. Sadece marka ya da mecranın haricinde, endüstrilerin kıstaslarına ve en büyüklerine de yer verdiğimiz yazımızda, farklı endüstrilere ait ortalama değerleri de bulacaksınız.
Bu arada günlük olarak en fazla video erişimine ulaşan ilk 10 marka reklamını sıralayan Adreal HOT listemiz artık yayında. Kendi markanız ve rakiplerinizle ilgili değerli bilgi veren bu listeye her gün bakmakta yarar var.
İdil Kesten, Gemius Türkiye Ülke Müdürü
Yorumlar