40 ülkede dijital pazarlama iletişimi endüstrisinin gelişmesi için faaliyet gösteren IAB’nin (Interactive Advertising Bureau) Türkiye merkezi IAB Türkiye, 2013’ün ilk altı aylık dijital reklam yatırımlarını açıkladı. Buna göre dijital geçen yılın ilk yarısına göre yüzde 30 büyüdü.
IAB Türkiye Dijital Reklam Harcamaları // AdEx-2013/6 Raporu’na göre;
Display, arama raporu, mobil reklam, ilan sayfaları, e-posta, oyun içi reklam gibi uygulamalardan oluşan internet reklam yatırımları toplamı; 541,8 milyon TL,
Gösterim/tıklanma bazlı reklam, video, sponsorluk ve gelir paylaşımlı reklam yatırımlarından oluşan ‘Display Reklam Yatırımları’; 215,3 milyon TL,
Ücretli sıralama, arama motoru görüntülü reklam ağından oluşan ‘Arama Motoru Reklam Yatırımları’; 266,8 milyon TL,
Mobil gösterim ve mobil opt-in SMS/MMS’den oluşan ‘Mobil Reklam Yatırımları’; 19,8 milyon TL,
İlan sayfaları reklam yatırımları 34,5 milyon TL olurken, e-posta ve oyun içi reklam yatırımları toplamı 5,4 milyon TL olarak gerçekleşti.
Yorumlar