1. Ekibiniz ne kadar tecrübeye sahip ve benim çalıştığım sektörle ilgili tecrübeleri var mı?
Projenizle ilgilenen ekibin tecrübe düzeyini mutlaka öğrenin. Özellikle de sizin sektörünüzdeki markalarla daha önce çalışmışlar mı, bunu öğrenin. Eğer sizin sektörünüzde deneyimleri yoksa, benzer sektörlerdeki markalarla çalışıp çalışmadıklarını sorun.
2. Kim projemin üzerinde çalışıyor olacak?
Kimin sizin projeniz için çalışacağını özellikle sorun, o kişinin kim olduğundan haberdar olun. Bazı ajanslar size 10 yıldan fazla deneyimleri olduklarını söylerler ancak asıl işi yapanın stajyerleri olduğundan bahsetmeyebilirler.
3. Ajansın aramalarıma ya da e-postalarıma geri dönüş yapması ne kadar zaman alacak?
En başından beklentilerinizi belirtin ve kuralları koyun. Size geri dönüş yapmalarının 24 saati bile bulabileceğini söylerlerse, size daha hızlı dönüş yapabilecek başka bir ajans aramaya başlayın.
4. İyi performansı garanti ediyor musunuz?
Eğer cevap ‘evet’ ise tedbirli bir şekilde ilerleyin. Zaten hiçbir ajans sitenizi bir numara yapacağını garanti edemez. Ajansınızla çalışırken hedefleriniz belli olmalı ama hiçbir şeyi garanti etmek mümkün değildir.
5. Hizmetleriniz karşılığında ne talep ediyorsunuz?
Bu elbette ki standart bir sorudur ve standart bir cevabı olmalıdır. Büyük ihtimalle size saat başı bu kadar ücret alıyoruz dolayısıyla projenin maliyeti de şu kadar olacak diyeceklerdir.
6. Başarılı bir ajans/müşteri işbirliğinden beklentileriniz nelerdir?
Söz konusu performans ve ajans/müşteri ilişkileri olduğunda onlar için başarının tarifinin ne olduğunu ajansınıza sorun.
6. Güncel müşteri listenizi içeren referanslar verebilir misiniz?
Bu mutlaka takip edilmesi gereken standart bir sorudur. Ajansın yaptığı işlerin ne düzeyde olduğunu görmek için güncel müşterileriyle konuşun. Müşterinin arama motoru reklamcılığı diye bir şeyden haberi var mı? Müşteri ajansla çalışmaktan mutlu mu? Neden o ajansı seçtiklerini ve ajansın onları hedeflerine ulaştırıp ulaştırmadığını mutlaka sorun.
8. Ajansınız ne gibi hizmetler sunuyor?
Yalnızca SEM konusunda size destek olması için bir ajansla anlaşırken bile başka ne gibi hizmetler verdiklerini araştırın. Arama motoru reklamcılığı konusunda uzman olup aynı zamanda SEO ve Analitik üzerine de mi çalışıyorlar? Çalışmak istediğiniz ajans arama motoru reklamcılığı hizmeti de veren bir tam hizmet ajansı mı?
9. Güncel kampanyam hakkında ne düşünüyorsunuz?
Beraber çalışmak istediğiniz ajanstan onlardan önce çalıştığınız ajansla birlikte yaptığiniz kampanyaları değerlendirmesini isteyin.
10. Hangi tip müşteriler ajansınıza uygun, hangileri değil?
Bu, ajansın hangi tip müşterilerle çalışmaktan hoşlandığını anlamak için sorabileceğiniz çok güzel bir sorudur. Eğer ajansın müşterileri küçük çaplı yerel müşteriler ve siz de köklü bir markaysanız, ajansın sizin için uygun olmayacağı neredeyse kesindir.
‘Dijital pazarlama ajansınızı seçerken sormanız gereken 10 soru’ yazısı Digital Age Ekim 2014 sayısında ‘Experience’ ekinde yer alıyor.
Yorumlar