Skip to main content

Samsung Electronics’te Interaction Group’un başındaki isim olan Jinha Lee, dijital dünyanın sınırlarını zorlayan bir tasarımcı ve mühendis. 17 – 21 Kasım tarihlerinde gerçekleşecek olan Brandweek İstanbul’da sahne alacak olan Lee, Wired dergisinin yorumuna göre çok yakında bizi yeni bir devrimin eşiğine getirebilir

Jinha Lee’nin çalışmalarına örnekler

Jinha Lee, en yeni projesi olan Spacetop ile dikkatleri üzerine çekiyor. Tabii, Lee’nin çalışmaları bununla sınırlı değil. Lee’nin belli başlı çalışmalarından örnekleri bir araya getirdik

Jinha Lee fiziksel alan ve materyallere dijital bilgiyi taşımak üzerine çalışmalarını sürdürüyor. Fiziksel bilim ya da interaktif veri görüntüleme yazılımlarını tasarımla buluşturan Lee, tasarım süreçlerine inovatif bir bakış açısı getirmek için birçok farklı organizasyonla çalışıyor. Lee’nin bugüne kadar insanlarla paylaşmayı tercih ettiği projeleri şu şekilde sıralanıyor:

Spacetop: Mimiklerle kontrol edilebilen 3 boyutlu bir masaüstü olan Spacetop, geleneksel masaüstü arayüzünü etkileşim ve görselleştirme teknikleriyle zenginleştirerek 2D ve 3D arasında kusursuz geçişler sağlıyor. Spacetop ile kullanıcılar 2 boyutlu yazıp çizebiliyor ve klavyenin üzerindeki 3 boyutlu alanı kullanarak arayüzdeki elementleri doğrudan idare edebiliyor.

ZeroN: Maddelerin yer çekimine meydan okuduğunu ve havada kalmayı başardığını düşünün. ZeroN, bilgisayarla kontrol edilen magnetik havaya yükselme gücü sayesinde boşlukta yüzen ve hareket eden, fiziksel ve dijital etkileşim karışımı bir element.

Bradley Timepiece: Görme engelli insanlarla birlikte tasarlanan Bradley Timepiece, Jinha Lee’nin saati bilmek isteyen herkesin görme duyusu olması gerektiğini fark etmesiyle ortaya çıkmış. Lee teknoloji gelişiyorsa saatler de gelişmeli diyerek Bradley Timepiece’i yaratmış.

Timescape: Timescape, alanların kronolojik dönüşümünün zamansal boyutları arasında dolaşılmasını mümkün kılan bir proje.

Sublimate: Sublimate, harekete geçirilen görüntülerin ve sanal gerçeklik etkileşimlerini keşfeden bir proje. Dijital modellerin, kontrollerin sanal 3 boyutlu grafiklerle ya da dinamik fiziksel şekillerle nasıl etkileşime girebileceği araştırılıyor.

Beyond: Ekranın içine ulaşabilmek nasıl olurdu? Beyond, doğrudan 3 boyutlu kontrolü mümkün kılan portatif bir cihaz. Bir ekranın üzerine doğru bastırıldığında, fiziksel dünyada yıkılırken ekrandaki dijital alanda var oluyor. Böylece kullanıcılar cihazın sanal alana girebildiği hissine kapılıyor. Beyond ile kullanıcıların herhangi bir gözlüğe gerek duymadan doğrudan 3 boyutlu medya ile etkileşime geçmesi mümkün oluyor.

“Dijital dünyanın sınırlarını zorlayan bir tasarımcı: Jinha Lee” yazısı, Digital Age Ağustos 2015’te yer alıyor.

Sayfalar: 1 2