Bugünlerde karşılaştığım pek çok insan bana YouTube maceramın nasıl başladığını soruyor. Yoğun iş hayatının yorucu temposunda içerik üretmeye ve video çekmeye nasıl vakit ayırdığımı merak ediyorlar. Yaklaşık bir yıl önce başladığım “Dijital CEO ile Teknoloji Sohbetleri” isimli YouTube projemi hayata geçirme düşüncesi, esasen teknolojiye ve dijital dünyaya çok meraklı bir insan olmamın etkisiyle ortaya çıktı. Malumunuz sosyal medya kanallarının kullanımı her geçen gün artıyor ve video içerikler de pazarlama ve iletişim ekosisteminde giderek daha fazla önem kazanıyor. Bu nedenle her geçen gün dikkatleri daha fazla çeken bu mecraya kayıtsız kalmak mümkün değildi. Bu anlamda hem iş çevremin hem de ailemin destekleriyle, sosyal ağları da etkin kullanan biri olarak YouTube’da içerik üretmeye başladım. Teknoloji, girişim, bilişim ve inovasyon konularında hem alanlarının önde gelen gazetecilerini hem de iş dünyasının önemli isimlerini programımda ağırladım, ağırlamaya da devam ediyorum.
En büyük zorluk yoğun çekimlere zaman ayırabilmek
YouTube’da çıktığım bu yolculukta, takipçi sayım henüz milyonlara ulaşamamış olsa da hazırladığım videoları takip edenler, sektörün önde gelen isimlerinin ilettiği olumlu, teşvik edici yorumlar ve sayısı her geçen gün artan konuşma davetleri sayesinde faydalı ve örnek bir akım yarattığımı hissediyorum. Bu geri bildirimler, YouTube deneyimimde motivasyonumun artarak devam etmesini sağlıyor. Bu süreçte karşı karşıya kaldığım zorluklar da oluyor elbette. Beni en çok zorlayan noktanın, yoğun iş temposunda YouTube çekimlerime zaman ayırmak olduğunu ifade edebilirim. C-Level’da bir yönetici olarak yoğun bir gündemle çalışıyorum. Bu yoğun gündem içinde birbirinden seçkin konuklarla özellikle teknoloji dünyasının en önemli konularını konuşmak için ciddi bir hazırlık süreci gerekiyor. Bu hazırlık süreci beni biraz zorlasa da şimdilik bu süreci yönetebiliyorum. Çünkü bu hazırlıklarımın ve çabalarımın karşılığını fazlasıyla alıyorum.
Merak ve disiplin şart
YouTube’da içerik üretmeye ve paylaşmaya başladıktan sonra bu mecrada iş dünyası, inovasyon, girişimcilik, eğitim ve teknoloji alanlarında kaliteli içeriklerin olmadığını fark ettim. Bu nedenle bu konularda içerik üretenlerin artması ve bilgi paylaşımlarının sıklaşması gerektiğine inanıyorum. Diğer yandan eğer iş dünyasında bulunan ve benim gibi YouTube aracılığıyla nitelikli video içerikler üretmek isteyenler varsa, onlara öncelikli olarak düzenli video paylaşmanın son derece önemli olduğunu söyleyebilirim. “Meraklı” olmak yaratıcı içeriklerin ortaya çıkmasının en önde gelen koşullarından biri. Eğer meraklıysanız hem siz her içeriğinizde yeni bir şey öğrenir hem de öğrettiklerinizi sosyal medya kanalıyla hedef kitlenize ulaştırabilirsiniz.
Soner Canko, BKM Genel Müdürü
Twitter: twitter.com/sonercanko
Facebook: facebook.com/
Medium: medium.com/sonercanko
Linkedin: linkedin.com/in/
Yorumlar