Skip to main content

Bu yıl yedincisi düzenlenen Digital Age Summit, Four Seasons Bosphorus İstanbul’da gerçekleşti.

Bu yıl yedincisi düzenlenen Digital Age Summit, Digital Age Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Pelin Özkan’ın yaptığı konuşmayla başladı. Hemen ardından Vodafone Türkiye Pazarlama Direktörü Fatih Uysal sahnedeki yerini aldı.

Digital Age Summit’in açılış konuşmasının ardından Vodafone TR Pazarlama Direktörü Fatih Uysal, sahnedeki yerini aldı. Mobil rönesansın iki önemli göstergesinin akıllı telefon ve sosyal medya kullanımı olduğunu söyleyen Uysal, ilginç araştırma verileri paylaştı. Buna göre; insanlar genellikle kimliğini kaybedince 26 saatte, cep telefonlarını ise bir saatte ihbar ediyor.

Digital Age Summit’te ilk sunumu Human Business Works Başkanı Chris Brogan, ‘Master the Digital Channel’ başlıklı sunumunu gerçekleştirdi. Chris Brogan, dijital kanalların insanları zaman ve mekândan bağımsız olarak bir araya getirdiğine dikkat çekti.

 

Yeni Dijital Tüketiciyi Anlamak (Understanding the New Digital Consumer) başlıklı sunumuyla Dijital Pazarlama Antropoloğu Robert Kozinets Digital Age Summit’de 18 yıldır üzerinde çalıştığı araştırmalarına dayanarak yeni dijital tüketicinin geçmişini ve geleceğini anlattı. Ayrıca kendi araştırmalarını destekleyen farklı araştırmaları paylaştı. Bu araştırmalar sosyal medyadaki tüketiciyi kültürel anlamda ele alarak yeni tekniklere değindi.

Öğle arasından önce gerçekleşen panel oturumunda ‘marka ve müşteri ilişkisinde SOLOMO etkisi’ konuşuldu. Vodafone Mobil Pazarlama, Bağlılık Programları ve İş Ortakları Yönetimi Kıdemli Müdürü Emre Kanaat, Vodafone Bağlılık Programları Müdürü Serdar Özarman ve Ketchup Group CEO’su Yalçın Can Onur sahnedeki yerini aldı. Panelde konuşan Emre Kanaat, “30-40 yıl önce yaşasaydık, kitlesel iletişim araçlarını kullanarak pazarlama yapmak daha kolay olurdu.” ifadesini kullandı.

Aradan sonraki ilk sunumu gerçekleştiren Coca Cola İnteraktif Pazarlama Müdürü Yüce Zerey, ‘Marketing: Back 2 Basics’ başlıklı sunumunu yaptı. Yüce Zerey, pazarlama kavramının trend, motivasyon, hikayenin bir araya gelmesinden oluştuğunu belirtti.

Yüce Zerey’den sonra sahnedeki yerini alan Socialbakers CEO’su ve Kurucu Ortağı Jan Rezab, sunumunda olumsuz yorumların her zaman olacağından; sosyal medyaya özel bir müşteri destek biriminin mutlaka olması gerektiğinden bahsetti. Ayrıca şirketlerin sosyal medyaya yeteri kadar bütçe ayırmadığından bahseden Rezab, özellikle telekom firmalarının sosyal medyaya yatırım yapması gerektiğini söyledi.

Digital Age Summit’te ‘Why you need content in your marketing’ başlıklı sunumunu gerçekleştiren Yeni Medya Uzmanı C.C. Chapman, pazarlamada içeriğin önemine değindi. Görsel olarak düşündüğümüzden bahseden Chapman, Pinterest’in sahip olduğu 225 milyon dolarlık değerinin bu durumun iyi bir örneği olduğunu söyledi.

Marketingprofs İçerik Direktörü Ann Handley, Innovative Content başlıklı sunumuyla Digital Age Summit’in son konuşmacısı oldu. Sunumunda markaların müşterileri ile ilişkisinde empatinin öneminin üzerinde duran Handley, empatinin tanımını yaptı. Empatiyi, yalnızca ne yaptığınızı değil, müşterileriniz için ne yaptığınızı düşünmek olarak tanımladı.

Gelecekte bizi ne gibi yenilikler bekliyor?

Ann Handley’nin sunumundan sonra CC Chapman da sahnedeki yerini alarak; Handley ile Chapman birlikte hazırladıkları sunumları katılımcılarla paylaştı. Sunumlarında gelecekte ne gibi yeniliklerle karşılaşacağımıza yer verdiler.

CC Chapman, giyilebilir teknolojinin birkaç yıl içinde hayatımıza neler katacağından bahsederken, Ann Handley Instagram, Vine, Snapchat gibi daha küçük ölçekli konseptle daha yaratıcı içeriğin ortaya çıktığı platformların yükselişinden bahsetti.

Ayrıca ikili yakında akıllı telefonlarımızı kullanarak; gideceğimiz yerler hakkında önceden çok daha fazla bilgi edinebileceğimizi, check-in’lerin bu gelişmelerin yalnızca küçük bir parçası olduğunu ifade etti.