Digital Age tarafından bu yıl 10’uncusu düzenlenen Digital Age Summit, ikinci gününde de; Prof. Dr. İlber Ortaylı, Microsoft’un Davranış Bilimcisi ve İş Ortakları Bölge Yöneticisi Matt Wallaert, Bayer Dijital Gelişim Lideri Jessia Federer, FortyTwo CEO’su ve Siber Güvenlik Stratejisti Menny Barzilay, Telekomünikasyon Stratejisti, Yazar ve Eski TM Forum Başkanı Martin Creaner ve New York Üniversitesi The Governance Lab Kullanıcı Deneyimi Direktörü Batu Sayıcı gibi dijital dünyaya yön veren önemli isimleri ağırladı.
Digital Age Summit’16 programının ilk gün detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.
Serdar Kuzuloğlu’nun moderatörlüğünde başlayan ikinci günde de, Kuzuloğlu geleceğe dair öngörülerini katılımcılarla paylaştı. İçinde bulunduğumuz dijital çağın artıları olduğu kadar eksi yönlerinden de bahseden Kuzuloğlu, dijital çağın panik problemleri yarattığından bahsetti. Kuzuloğlu geleceğe dair öngörüsünde “10 yıl sonra markaların sonu gelecek, markalara ihtiyacımız olmayacak. Artık insanların kendini ifade edebildiği demokratik mecralar var, markalar bizim şahsi ihtiyaçlarımızı karşılayacak kapasitede olmayacak ve artık kendi ürettiğimiz hizmetleri sunabileceğiz. Tüketimin parçası olmamızın yanında aynı zamanda üreteceğiz.” dedi.
İşte Digital Age Summit 2016’da uzmanlardan geleceğe dair öngörüler
Kenti Yeniden Düşünmek: Dün, Bugün, Yarın / İlber Ortaylı-Prof.Dr.Fuat Keyman
Sabancı Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Profesörü Fuat Keyman ve tarih profesörü İlber Ortaylı “Kenti Yeniden Düşünmek: Dün, Bugün, Yarın” sunumunda bir araya geldi.
Prof. Dr. İlber Ortaylı, bugünün kentlerini değerlendirerek, “Dijital, değer ve rakam toplar. Konsepti kendiniz bulursunuz. Konseptiniz olmalı ve konseptleri verilerle desteklemelisiniz. Ne istediğinizi bilin; konseptlerinizi oluşturun. Veriler ancak amacınıza yardımcı olur,” dedi.
Fuat Keyman, yaşadığımız post modern dijital çağın en önemli kavramının kentleşme olduğunu belirterek, asıl önemli olanın kentin nasıl yönetildiği vurgusunu yaptı. Yaşadığımız toplumun eşitsizlik kavramına çözüm bulması gerektiğini söyleyen Keyman “Erdemli kentler giderek artacak ve teknolojinin de etkisiyle demokratik şehirler oluşacak.” dedi. Günümüz teknolojilerinin getirdiği veri kıtlığının dışına çıkmak gerek diyen Keyman, teknoloji ve yaratıcılıkla içinde bulunduğumuz eşitsizliğe nasıl çözüm bulabiliriz bunu aramamız gerekiyor. Böyle bir eğilime yavaş yavaş Türkiye’de çalışmaya başlanıldı. Yetenek, hoşgörü ve adillikle bunu topluma nasıl sunabiliriz, ileride bunu görebileceğimizi düşünüyorum.” dedi.
İlber Ortaylı, dijitalin ileride çok yönlü olarak gelişme ihtimaline karşılık “İstediğiniz kadar çalışın, bir planınız ya da aklınızda önceden oluşturduğunuz konseptleriniz yoksa sizi dijital bile kurtaramaz” dedi.
Zihinleri Değiştirmek: Rakip Kuvvetler ve Davranış Değişiminin Bilimi / Matt Wallaert
Microsoft’un Davranış Bilimcisi ve İş Ortakları Bölge Yöneticisi Matt Wallaert, sunumunu sunum dökumanı olmadan gerçekleştirdi.
Microsoft’un Davranış Bilimcisi ve İş Ortakları Bölge Yöneticisi Matt Wallaert,“Pazarlama, insanlara sürekli neden satın alım yapmaları gerektiğini anlatıyor. Bunun yerinde satın alma davranışlarının önündeki engelleri kaldırmaya odaklanmalılar. Eğer işinizi çökertmenin yollarını düşünürseniz, işinizi yükseltmenin yollarını da bulabilirsiniz” dedi.
Programatik nedir? Programatik Dünyasındaki Gelişmeler/ Özlem Geyik
Google, Doubleclick ürünlerinden sorumlu İş Geliştirme Yöneticisi Özlem Geyik, yeni bir kavram olarak hayatımıza giren Programatik hakkında önemli bilgiler verdi. Çağımızın gerekliliği olarak mobil cihazlarda sürekli iletişim halinde olduğumuzu ifade ederek, Programatiğin asıl amacının anlık ihtiyaçları doğru zamanda ve doğru yerde karşılamak olduğunu belirtti. Klasik reklam yönetiminin eski moda bir yöntem olduğunu belirten Özlem Geyik, Programatiği önümüdeki dönemde sıklıkla göreceğimizi ifade etti.
Özlem Geyik Programatik’in altında neler yatıyor sorusuna ” Teknoloji, envanter, data hem markalar hem de kullanıcıların faydalanması için önemli. Markalar kullanıcılarla anlık iletişim kurabildikleri için kampanyadan daha verimli bir şekilde yararlanabiliyorlar. Kullanıcılar açısından baktığımızda da aynı reklamı görmek yerine, gerçekten o anda ihtiyaç duyduğu reklamı içeriğini görmüş oluyor.”dedi. Programatik, kullanıcıların tüm verilerini karışık bir puzzle’ı çözer gibi çözüyor diyen Geyik, datayı kullanmanın otomatik ve yaratıcı bir şekilde kullanıcıların kararlarını etkileyebileceğinden bahsetti.
Sağlık Sektöründe Dijital Dönüşüm /Jessica Federer
Bayer Dijital Gelişim Lideri Jessica Federer “150 yaşındaki bir firmayı nasıl değiştirebilirsiniz?” sorusunun merkezinde hazırladığı sunumunu katılımcılarla paylaştı.
Federer, “Dijital bir teknoloji konusu değil, bir insan konusudur. Dijitalleşmeyi kendi endüstrinizde fark yaratacak bir şekilde nasıl kullanacağınızı düşünmelisiniz. Verinizi değişim yaratabilmek için topluma sunun” dedi.
Future is Now /Erdem Tolon
Nielsen Media Research Türkiye Genel Müdürü Erdem Tolon “Future is Now” sunumuyla dünyanın ve Türkiye’nin internet ve sosyal medya penetrasyonunu rakamlarla paylaştı. Önümüzdeki dönemin mobile odaklanacağını vurgulayan Tolon, Türkiye’deki reklam harcamaları dağılımından bahsederek, Televizyonun şu anda da pastadan büyük payı aldığı verilerde dijitalin ikinci sıraya yükselmesinin mevcut durumu aslında özetlediğini belirtti.
Hangi alanda iş yapıyorsanız yapın dijitalle ilgilenmek zorundasınız diyen Tolon, geleceğe dair öngörüsünde, “Gelecek geldi, daha da değişecek şunu hiç bir zaman unutmayalım geçmişini bilmeyen geleceğini de göremez. Gelecekte bilginin daha ulaşılabilir olmasıyla daha demokratik olacağımızı düşünüyorum.” dedi. Tolon sunumunu dronu Sebastian eşliğinde eğlenceli bir yarışmayla tamamladı.
Siber Güvenliğin Geleceği: Sırada Ne Var?/ Menny Barzilay
FortyTwo, CEO; Siber Güvenlik Stratejisti Menny Barzilay, geleceğe dair hepimizi ilgilendiren bir sunum yaptı. Dijitalin yarattığı sürekli değişim ortamının yeni fırsatlar ve yeni tehditler anlamına geldiğini belirten Barzilay önemli bilgiler paylaştı.”Kendimizi öyle bir konumda bulacağız ki, gelecek nesile faks makinesinden bahsettiğimizde bize gülecekler”sözleriyle sunumuna başlayan Barzilay, çok yakında bilim kurgu filmlerinde gördüğümüz her şey gerçeğe dönüşecek dedi.
Barzilay, ” Siber güvenlik sadece teknoloji değil, bir işletmeciyi de ilgilendiren bir konu. Hacker gibi düşünmekten korkmayın, soru sorun. Eğer güven oluşturmak istiyorsak birlikte çalışmamız gerekiyor.”dedi.
Global Dijital Ekonomi ve Telekomünikasyon Endüstrisine Etkileri / Martin Creaner
Telekomünikasyon Stratejisti, Yazar, Eski TM Forum Başkanı Martin Creaner, Telekom şirketlerinin dijital alana tümüyle dahil olmaya çalıştığını belirtti. Telekomünikasyon sektörünün dijital devrimle gelen fırsatları kaçırdığını ve bunun önemli bir sorun olduğunun altını çizen Creaner “İçinde bulunduğumuz dijital çağın en çok TELKO şirketlerine yarayacağını düşünüyorduk. Ancak hiç de umduğumuz gibi olmadı. TELKO’nun geleceği dijitalin nimetlerinden ‘faydalanmakta’ değil; onu özümsemekte” dedi.
Creaner, “Dijital olabilecek her türlü ürün ve hizmet dijital hale gelecek. Dünyada en iyi markaların %70’i, platform işletme modelleri oluşturmakta ve işletmektedir. Dijital ekonominin sonu aslında bir hayatta kalma meselesi” dedi.
Martin Creaner’e göre TELKO’nun kaçırmaması gereken 10 trend:
- OTT video
- E-spor
- Sanal alışveriş
- Giyilebilir teknoloji
- Sosyal medya kaynaklı ticaret
- Biyometrik kimlik doğrulama
- Tüketici odaklı IoT
- Sanal Gerçeklik
- Artırılmış Gerçeklik
- Fiber genişbant
Şehirler ve Bilişsel Çağ/ Dr. Alexey Ershov
IBM, Akıllı Şehirler, Başkan Yardımcısı Dr. Alexey Ershov, “Şehirler ve Bilişsel Çalışmalar” başlıklı sunumunda IBM Analytics Center’ın lanse ettiği City HeartBeat uygulaması da aralarında olmak üzere, güncel veri analizleriyle kent hayatında gerçekleşebilecek dönüşümleri sıraladı. Sensörler sayesinde Lyon’da her gün 33 bin metreküplük su tasarrufu sağlandığını örnekleyen Ershov, “Makineler sizin yerinizi almayacak. Aksine tam yanınızda yer alacak.”dedi. Bilişsel sistemler insanlara karar almada yardımcı olacak dedi.
Akıllı şehir uygulamaları konusunda IBM ile işbirliğine giren Madrid ve Stockholm belediyelerine dair umut verici “optimizasyon sonuçları” duymak ister misiniz? Madrid, inşa ettiği sensörler ve veri analizi sistemiyle şehir hizmetleri konusunda yüzde 6’lık bir tasarruf sağlayabildi; IT maliyetlerini ise yüzde 20 oranında düşürebildi. Stockholm ise hava kirliliğini yüzde 14-18 oranında azaltırken, yoğun saatlerde şehir merkezine yolculuk ederken maruz kalınan bekleme sürelerini yarı yarıya indirdi. Şehir merkezindeki trafik yüzde 22 oranında azalırken merkezdeki perakendecilerin iş hacimleri yüzde 6 oranında artış gösterdi. Ershov, gelecek öngörüsüyle ilgili bilişsel sistemlerin insanlara karar almada yardımcı olacağını söyledi.
Dijital Çağ Şehirlerinin Şifresini Çözmek /Julie Alexander
Siemens Yetkinlik Şehirleri Merkezi, Kentsel Gelişim Direktörü Julie Alexander, katılımcılarla dünyada akıllı şehirler alanında yapılan son çalışmaları anlattı. Yeni dijital ekonominin dünyamızı nasıl değiştirdiğini görmemi gerektiğinin altını çizen Alexander, dijitalleşemenin tüketici alışkanlıklarını değiştirdiğini belirterek, bu dönüşümün alışkanlıklarına nasıl adapte olabileceğimizi düşünmemiz gerektiği hakkında örnekler paylaştı.
Alexander, Siemens’in kritik alt yapılar için çalıştığını, farklı taleplere yanıt vererek tüketicileri mutlu etmek gerektiğini vurguladı. Gelecek 10 yıl öngörüsünü paylaşan Alexander, “Önümüdeki 10 yılı planlamamız gerekiyor. 10 yıl çok şeyi değiştirecek. Veri veri diyerek endişelendik fakat üstesinden gelmeyi başaracağız.” dedi.
Akıllı Şehirlerde Sivil Katılım /Batu Sayıcı
New York Üniversitesi The Governance Lab, Kullanıcı Deneyimi Direktörü Batu Sayıcı, dijitalleşmenin kamusal alanda hayatımızı nasıl iyileştirebileceğini anlattı. Sözlerine insanların kendilerini iyi hissedebilmeleri için, sosyal medya mecralarının, insanların geri dönüşümlü olarak sürekli ziyaret etmeleri için algoritmalar geliştirdiğinden bahsetti.
Sayıcı, 21’inci yüzyılın kentlerindeki üç değeri; açık veri, insan odaklı tasarım, sivil demokratik katılım olarak sıraladı. Açık veri, yani devletlerin, şirketlerin topladıkları dataları herkese açık olarak yayınlaması, okunabilmesi ve indirilebilir olması.
Sayıcı açık verinin faydalarını şöyle sırladı:
- Kamusal alanda problem çözümü
- Sivil toplumun güçlenmesi
- Yeni iş alanlarının açılması
- Yolsuzluğun önüne geçilesi ve halkla paylaşılması
Açık verinin yararlarını açıklayan Sayıcı, “Açık datayı şeffaf bir şekilde paylaşarak rekabet oluşturuyorsunuz. Dünyada yolsuzluğun önüne geçilmesi gibi faydaları var. Sadece şehirler ve devletler değil şirketlere de açılmalıdır.” dedi.
Gelecek 10 yıl öngörüsünü açıklayan Sayıcı, “Farklı yönetim sistemlerinin daha da yaygınlaşacağını düşünüyorum. Bu sistemleri daha küçük semtlerden ufak ufak başlayarak kentlere yaymamız gerekiyor.” dedi.
Türk Telekom Akıllı Şehirler Oturumu/ A. Esat Sönmezer
Kurumsal Çözümler & İş Ortaklıkları Direktörü A. Esat Sönmezer, konuşmasına şehirlerde dijitalleşebilir mi? sorusuyla başlayarak, bu işin felsefesi ve planlarından bahsetti. Son 10 yılda Türkiye için 20 milyar TL yatırım yaptıklarının altını çizen Sönmezer, yatırımları yaparken konvansiyonel kamunun ihtiyaçlarını karşılamanın yanında aynı zamanda adreslemek gerektiğini söyledi.
Şehrin ben akıllıyım diyebilmesi için şehrin hayatını kolaylaştıracak çözümler üretmesi gerektiğini söyleyen Sönmezer, stratejiyi belirlerken ilk önce şehrin ihtiyaçlarını belirlemenin esas olduğunu belirtti.
Türk Telekom’un akıllı şehir anlayışını “Akıllı şehirler bağlantılı yaşamı barındırabilecek yetkinlikte olan şehirlerdir.” diyerek açıklayan Sönmezer, gelecek 10 yıl öngörüsüyle ilgili olarak, “İnsan ırkının azalacağını makinaların gündemde olacağını düşünüyorum.”dedi.
Ahmet Esat Sönmezer, iki günlük etkinlik süresince yapılan yarışma dahilinde sosyal medyadaki en aktif temsilcilere Türk Telekom T175 akıllı telefonun da bulunduğu ödülleri takdim etti.
Yorumlar