Digital Age Nisan sayısı gündem yaratacak dosya konularıyla yine dopdolu… Peki Digital Age’in yeni sayısında sizleri neler bekliyor?
Mobilde 4,5 G devri başladı
Ericsson Mobilite Raporu’nun Mobile World Congress’te yayınlanan en son versiyonu video izleme konusunda çok ilginç bir tespitte bulunuyor. Rapora göre video görüntülerken duraklamalar ve başlama süresinde gecikmeler yaşanması, mobil kullanıcıların stresinin önemli ölçüde artmasına sebep oluyormuş. Bu şu demek aslında, video streaming ya da online’daki başka herhangi bir ihtiyacımız için internet hızı bizim için o kadar önemli bir hale geldi ki; bununla ilgili bir aksaklık sağlımızı dahi bozabiliyor. İnternet hızının günlük hayatımızdaki önemi sadece video izlerken değil; müzik dinlerken, oyun oynarken, video görüşmeler yaparken gibi onlarca farklı noktada ortaya çıkıyor. Dijital dünyada hızın böylesine önemli bir hale gelmesi ise “İlk defa dile getirildiği Nisan 2015’ten bu yana tüm Türkiye’nin neden 4,5 G ile yatıp 4,5 G kalktığının” en basit nedeni aslında. Evet, 1 Nisan itibariyle hayatımıza giren ve saniyede 37,5MB bir hıza ulaşabileceğimiz 4,5 G hem bireyler hem de kurumlar için çok büyük önem taşıyor. Türkiye nüfusunun %95’ini kapsama zorunluluğu getirilmesi ve yüksek internet hızıyla kullanıcı memnuniyetini ve servis kalitesi de artacak. 4,5 G ile gündelik hayatta da birçok işimizi daha yoğun şekilde mobil cihazlardan yapmaya başlayacağız, bu da kullanım alışkanlıklarımızı ve tüm sektörleri dönüştürmeye devam edecek; ekonomiye de pozitif katkı sağlayacak.
Biz de bu ayki kapağımızda; aylardır her yerde yazılıp çizilen 4,5 G’nin bireyler ve kurumlar için getireceği fırsatlar bir yana, asıl hikayenin şimdi başladığının altını çizmek istedik. 4,5 G ile vaadedilen dönüşümün asıl aktörleri olan tüketicilerin bu teknoloji hakkında neler düşündüğü, şimdiye kadar neler konuştuğu kısaca 4,5 G’nin geride bıraktığımız süreçte farklı mecralardaki yansımalarının değerlendirmesi bundan sonrası için iyi bize bir vizyon olacaktır diye düşünüyoruz.
Bu ayın öne çıkan diğer başlıkları ise şöyle;
- Perakendede çoklu kanal çağı
- Mobil cüzdan rekabeti
- Dijital tüketicinin gelenekseldeki profili
- Türkiye’nin en kapsamlı CDO araştırması
Digital Age Nisan sayımızın yanında ayrıca “Turkcell Gerçek Zamanlı Altyapı” ve “Vodafone Dijital Dönüşüm Zirvesi” eklerine ücretsiz olarak ulaşabilirsiniz.
Yorumlar