Büyük veri sizi izlerken verileriniz ne kadar güvende?
Türkiye’nin AB ülkelerinden yaklaşık 35 yıl sonra imzaladığı Kişisel Verilerin Korunması Yasası en nihayetinde 7 Nisan’da yürürlüğe girdi. Ne tesadüftür ki bizler yasanın detaylarını konuşurken konuyla doğrudan ilgili iki olay patlak verdi. Panama Belgeleri ve 50 milyon Türk vatandaşının kimlik bilgilerinin çalınması meselelerinden bahsediyorum. Dijitalin gücüyle dünyanın giderek şeffaflaştığı ve her şeyin daha fazla ortada olduğu günümüzde bu iki olay bu anlamda yaşanan ilkler değil. iCloud skandalını, Wikileaks belgelerini hatırlayın.
Büyük ve “başına buyruk” verinin hakkından yasa gelecek mi?
Diğer yandan hayatımızdaki her şey dijitalle dönüşürken bir zamanların meşhur deyimi “big brother is watching you” da sanıyoruz bugünlerde şöyle evirilmiş durumda: “Big data is watching you.” Üstelik bu veri sizin hemen her mecrada bir saniye bile düşünmeden paylaştığınız veri. Sosyal ağlara üye olurken verdiğiniz bilgiler, mobil cihazınıza basit bir uygulama indirirken çoğunlukla okumadığınız sözleşme detaylarından dolayı kullanılmasına izin verdiğiniz kişisel verileriniz, online alışveriş yaparken arkanızda bıraktığınız izler… Bunlar sizin büyük verinizi oluşturan alt başlıkların sadece birkaçı. Peki, 4.5G hızında bağlantılar, yeni uygulamalar, sosyal ağlar, giyilebilirler, robotlar derken sürekli büyüyen ve gözü hep üzerinizde olan belki de sizin bile isteye yarattığınız bu canavarı yönetmek, iyi huylu kılmak ya da yeri gelince ortadan kaldırmak hangi yasanın çözebileceği bir iş? Digital Age Mayıs sayımızın kapağına güncel olaylardan yola çıkarak bilişim hukukçularının, bilgi güvenlikçilerinin ve sektörden uzman isimlerin görüşleriyle yeni yasayla birlikte yeni bir boyuta taşınan kişisel verilerin korunması konusunu taşıdık.
Bu ay dergiyle birlikte 3 ek birden
Mayıs ayının bizim için bir diğer önemi 11-12 Mayıs tarihlerinde gerçekleştireceğimiz Digital Age Summit 2016. Dijital dünyaya yön veren etkinliğin bu yıl 10.’sunu sektörle buluşturuyoruz. Bu yılki zirve yine kendi alanlarında dünyanın en önemli isimlerini ağırlayacak. Next 10 teması altında gelecek 10 yıla dair bir vizyon ortaya koymaya çalışacağız etkinliğin konuşmacıları arasında Havas Media Group Global Strateji Başkanı Rori DuBoff, Sosyal Medya Kanaat Önderi ve Dijital Pazarlama Stratejisti Glen Gilmore, Lucid Şirketleri Kurucusu ve Başkanı Micheal Stewart gibi dünyaca ünlü fikir liderleri var. Hem sektör hem de bizler için büyük önem taşıyan etkinlik ile ilgili tüm detayları ve konuşmacılarla gerçekleştirdiğimiz özel röportajları dergiyle birlikte sunduğumuz Digital Age Summit 2016 ekimizde bulabilirsiniz. Bu ay ayrıca yeni neslin en sosyal markalarını kapağına taşıdığımız “Sosyal Medya 2016” ve Turkcell ile gerçekleştirdiğimiz “Gerçek Zamanlı Makineler” eklerimiz Digital Age ile birlikte.
Bu ayın öne çıkan diğer başlıkları ise şöyle;
Online emlak sektörünün güncel değerlendirmesi olarak “Seri ilanlarla, seri giden evler”, Türkiye’deki markaların sanal gerçekliğe bakışını vermeye çalıştığımız; “Sanal gerçeklik markaların emrinde”, dijital ekranların yaratıcı kullanımına değindiğimiz “Digital signage büyüyor, kullanılmamış potansiyele dikkat!” özel dosyaları bu ayki Digital Age’in diğer öne çıkan başlıkları..
Yorumlar