Deloitte Teknoloji Fast 50 Türkiye 2016 Programı’nın sonuçları, Deloitte Values House’da düzenlenen ödül töreniyle açıklandı.
Türkiye’de on birinci yılını tamamlayan programın bu yılki birincisi, 2009 yılında Ankara’da faaliyetlerine başlayan ve son dört yılda %16014’lük büyüme kaydeden Bilgikent Bilişim A.Ş oldu. SNI Teknoloji Hizmetleri A.Ş. %6354’lik büyüme ile ikinci olurken, Hype %4894’lük büyüme oranı ile üçüncülük ödülünün sahibi oldu.
Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketlerinin kıyasıya yarıştığı programda Cardtek Teknoloji Özel Ödülü’nün sahibi olurken, Büyükler Ligi olarak anılan ve 2015 mali yılı süresince gelirleri 50 milyon Euro ve üzeri olan teknoloji şirketlerinin, son dört yıldaki büyüme hızlarına göre kendi aralarında değerlendirildiği ‘Big Stars’ kategorisinde ise Aselsan, BilgiKent, Bimsa, TurkNet ve Innova yer aldı. Innova Bilişim Çözümleri A.Ş. ayrıca programın başladığı 2006 yılından bu yana Fast 50 listesine girebilme başarısı gösteren tek şirket olma özelliği taşıyor.
2016 Deloitte Teknoloji Fast 50 Türkiye Programı’nda ilk 10’a giren şirketler
Fast 50 CEO Anketi Sonuçları:
– Geçtiğimiz yıl CEO’ların %37’si 12 ay içinde ekonominin büyüyeceğine inancını paylaşırken bu oran yeni araştırmada %42’ye yükseldi. Aynı şekilde bir önceki araştırmada ekonominin küçüleceğini ya da durağan kalacağını savunan CEO oranı %63 iken bu yıl gerçekleştirilen araştırmada %57’ye düştü.
– CEO’ların %61’i önümüzdeki 12 ay içinde işgücü büyümesinde maksimum %25 gelişim beklerken, sadece %9’u %50’den fazla büyüme beklediğini paylaştı. Geçtiğimiz yıl aynı oranlar sırasıyla %58 ve %5 olarak raporda yer almıştı.
– CEO’ların çoğunun önümüzdeki 12 ayda organik büyümenin sağlanacağını belirtmesine ve büyümenin ana kaynağı olarak göstermesine rağmen 2015 yılında %74 olan bu oran %70’e düştü.
– Teknoloji şirketlerinin büyümesini sağlayan önemli faktörler %27’lik oranları ile ‘nitelikli çalışanlar’ ve ‘özel / niş ürünler’ oluştururken, ‘güçlü liderlik’ %15’le üçüncü sırada yerini aldı.
– CEO’lar şirketlerinin hızlı büyümesinin yönetilmesi karşısındaki en büyük operasyonel zorluğu geçtiğimiz yıl %55 ile kalifiye işgücünün bulunması, işe alınması ve elde tutulması olarak ifade ederken %64’e yükselen bu oran durumun daha da zorlaştığını ortaya çıkardı.
– ‘Büyüyen satışlar’ %45 ile geçtiğimiz yıl olduğu gibi yine CEO’ların karşılaştığı mali zorlukların ilk sırasında yerini aldı.
– ‘Liderlerin yetiştirilmesi ve sorumluluğun delege edilmesi’ CEO’lar için en büyük kişisel zorluk olarak ilk sıradaki yerini koruyor.
– Teknoloji sektörünün gelecek 12 aydaki gelişiminin önündeki en büyük engeller ise ‘bölgedeki jeopolitik istikrarsızlık’ ve ‘yetenek kullanılabilirliği’ olarak vurgulandı.
– CEO’lar tarafından gelecek 12 ayda büyümeyi teşvik edecek faktörler ise şu şekilde sıralandı; ‘AR-GE ve inovasyon yatırımları’, ‘düşük kurumsal ve bireysel vergi’ ve ‘eğitim – öğretim’.
– CEO’ların yorumlarına göre önümüzdeki üç yıl içinde teknoloji yatırımlarının en önemli etkenleri arasında ‘dijitalleşme ve mobilite’, ’analitik verilerin daha iyi kullanılması’ ve ‘e-ticaretin büyümesi ve çok kanallı entegrasyon ihtiyacı’ olarak belirlendi.
– Araştırma kapsamında CEO’lara gelecek 12 ayda yatırım yapmayı planladıkları ülkeler de soruldu. CEO’ların gündeminde %27 ile Amerika ilk sırada yer alırken, %24 ile Türkiye ikinci, %21 ile İran ve İngiltere üçüncü oldu.
Yorumlar