14 yıl boyunca marka ve yaratıcı ajans tarafında çok sayıda içerik ve deneyim projesi içinde bulunan Content Hotel Kurucusu Iraz Polat, Content Hotel‘i kuruş amacını şöyle açıklıyor: Günümüzde artık tüketime odaklı reklamın geçerliliğini yitirdiğini düşünüyorum. Bu güruhtan koparak, sanatsal ve katma değeri yüksek işler geliştirmek istediğimi fark ettim. Content Hotel’de marka ve sanatçıları bir araya getirmeyi amaçlayarak yola çıktık, beraber özgün projeler üretiyoruz.” Polat içerik ve deneyimi birbirini besleyecek şekilde bir arada tasarladıklarını ifade ediyor. Çalışma tarzları hakkında da konuşan Polat, sabit bir ofis ya da ekip kurmak yerine proje ihtiyaçlarına yönelik yeteneklerden ekip kurarak çalıştıklarını aktarıyor.
Content Hotel Kurucusu Iraz Polat’a markaların hangi ihtiyaçlarına cevap verdiklerini de soruyoruz. Polat, ajansların konvansiyonel kampanya geliştirme tarafında daha güçlü olduğuna değiniyor. Polat buna karşılık ajansların müşterileri için sanatsal dokunuş gerektiren işlerde tıkandığına dikkat çekiyor: “Ajanslar sanat ve tasarım alanında özgün, inovatif bir proje hayata geçirmek istediklerinde bize danışabilirler. Şef, müzisyen, ressam, ses sanatçısı, endüstriyel tasarımcı, moda tasarımcısı, illüstratör ve diğer kreatif kişilerle birlikte üreten bir oluşumuz.” Polat sundukları belli başlı hizmetleri ise içerik yönetimi, deneyim tasarımı, pop-up etkinlikler geliştirmek için strateji, tasarım ve prodüksiyon şeklinde sıralıyor.
Content Hotel’in projelerine örnekler
Content Hotel’in kuruluş manifestosunda, “Content Hotel artistik ve katma değeri yüksek projeler üreterek, markaların yeni nesille daha derin ve duygusal tabanlı bir iletişim kurabilmesi için yaratıcı servisler sunuyor” ifades bulunuyor. Polat’a bu ifadeyi açmasını istediğimizde, duygulardan çok rasyonel düşüncelerin egemen olduğu modern dünyada sanatın duyguları harekete geçiren ve iyileştirici gücüne ihtiyacımız bulunduğuna vurgu yapıyor. Polat, “Bu noktadan yola çıkarak sanatın yarattığı pozitif duyguları merkez alan projeler üretmeyi ve yeni neslin yaratıcı gücüne ilham verecek işler yapmayı benimsedik” bilgisini veriyor.
Iraz Polat’la görüşmemizde son olarak yaptıkları projeler üzerinde durduk. Polat, İntema Yaşam’ın dijital içerik stratejisi, Venedik Bienali ana sponsoru Swatch için beşten fazla yayına özel içerik yönetimi ile Swatch’un yeni koleksiyonu Swatchxyou için online ve basılı yayımlanan bir editoryal projeyi örnek olarak veriyor. Diğer projeler ise adidas originals’ın relansman döneminde ajanslara topluluk stratejisi desteği ve Range Rover Velar modeli için Less is More isimli tasarım seçkisi bulunuyor. Polat şu an adidas’ın kadınlara özel modeli Arkyn için yaratıcı kadınlarla video röportaj ve yemek projesi üzerinde çalıştıklarını sözlerine ekliyor.
Yorumlar