Puma Türkiye Pazarlama İletişimi Müdürü Selva Demirel’e öncelikle “Çizgiyi Geç”in ortaya çıkış hikâyesini soruyoruz: Selva Demirel, aslında Puma’nın sporda değil günlük hayatta da güzel ürünleri olduğunu ve bu ürünlerin günlük hayatta da kullanılabileceğini göstermek istediklerini söylüyor. Bunun için de araştırmalar yapmaya başladıklarını ve araştırmalar sonucunda bu iş online ortama taşımaya karar verdiklerini belirten Demirel, “Daha sonra da, “Online’da daha önce yapılmamış ve insanların ilgisini ne çekebilir,” diye düşünmeye başladık. Bizim en çok kullandığımız mecra Instagram. Ama buna bağlı Instagram’da bir şey yapılmamıştı. Biz de bir Instagram dizisi yapmaya karar verdik ve bir mecra ortaklığına gittik” diyor.
Selva Demirel’le görüşmemizde “Çizgiyi Geç”in yapım süreci üzerinde de durduk.
Demirel, “Bakınca 10 bölüm – 10 dakikalık bir Instagram dizisi gibi görünüyor ama böyle değil. Bir dakika içinde giriş, merak edilecek bir nokta ve sonucu karşı tarafa iletmek zorundasınız. Bunu hızlı şekilde yapmanız gerekiyor. Sadece ürün konumlandırması değil ama markanın dilini ürünlerle beraber dizinin içine entegre etmeniz gerekiyor” ifadesini kullanıyor ve ekliyor: “Oyuncuların varlığını kanıtlamanız gereken bir hikâye yazmanız ve insanların da kendilerini bu hikâyenin içinde bulması gerekiyor.”
“Çizgiyi Geç” Instagram’da kalacak
Sürecin yapım ayağında Based İstanbul yer alıyor. Selva Demirel Based İstanbul’un kendileri için üçüncü şahıslara erişimde önemli olduğuna aktarıyor. Demirel, “Proje bizim fikrimiz olsa da, tabii ki, beraber ilerledik. Bunun ardından çalışmalara başladık ve proje daha da büyümeye başladı. Zaten Based Istanbul’un daha önce çektiği kısa videolar vardı” açıklamasını yapıyor ve “Çizgiyi Geç”i Based İstanbul’un internet sitesi ve Instagram hesabından yayımlayacaklarını ifade ediyor. Öte yandan, Demirel dizinin konusuna da değiniyor: “Hayatında başarıyı yakalayan, başarmak için uğraşan Puma insanlarını görüyoruz. Bu dizideki Puma profili başarmaktan, kendi ayakları üzerinde durmaktan korkmayan, farklılığı denemeyi seven, kendi içinde alternatifleri yakalamayı seven ve hayatına sporu entegre edebilen insanlar.”
Puma Türkiye Pazarlama İletişimi Müdürü Selva Demirel, “Çizgiyi Geç”i TV ya da başka mecralarda kullanıp kullanmayacaklarını da soruyoruz. Hedeflerinin diziyi Instagram’da tutmak olduğu cevabını veren Demirel Selva Demirel, TV ya da başka mecralarda yayımlanmayacağı değerlendirmesini yapıyor. Demirel ayrıca diziyi Instagram reklamıyla destekleyeceklerini ve viral şekilde yayılmasını istediklerini vurguluyor. Bu iş bir ilk olduğu maliyeti de merak edilen bir nokta. Demirel, “Bu diziyi Türkiye’de çekilen bir dizinin üstünde bir maliyetle bu diziyi çektik. Çünkü her an ve saniyesinin Puma kalitesine uygun olması gerekiyordu. Üç kamera haricinde özel kameralarımız vardı. Bizim için sadece prodüksiyon değil sahne arkası da önemliydi” cevabıyla konuya açıklık getiriyor.
“Çizgiyi Geç” Her Pazartesi-Perşembe yayımlanacak ve beş haftada bitecek. İlk bölüm bugün saat 19.00’da Instagram’da @basedistanbul adresinde. Kemal Hamamcıoğlu tarafından kaleme alınan spor, müzik, moda ve dostlukla iç içe olan hikâyede, Eda (Beste Kökdemir), Toprak (Hakan Kurtaş), Ada (Ecem Akbin), Su (Gözde Mutluer) ve Oğuz’un (Cihan Yenici) maceraları anlatılıyor.
Yapımcı: Based İstanbul
Yazar: Kemal Hamamcıoğlu
Genel Yönetmen: Gazali Görüryılmaz
Oyuncular:
Beste Kökdemir
Cihan Yenici
Ecem Akbin
Gözde Mutluer
Hakan Kurtaş
Uygulayıcı Yapımcı: Yakup İncebay
Yardımcı Yönetmen: Derya Mansuroğlu
Moda Danışmanı: Burak Sanuk
Saç ve Makyaj Tasarımcısı: Önder Tiryaki
Yapım Amiri: Şenol Tutucu
Yardımcı Yönetmen Asistanı: Berk Turhan
Saç Tasarım Asistanı: Mustafa Akgül/ Önder Tiryaki Team
Makyaj Tasarım Asistanı: Burcu Taş / Önder Tiryaki Team
Kamera Ekibi:
- 1. Kamera: Fora Norman
- Kamera: Hikmet Güler
- Kamera: Fatih Şenal
Kamera Asistanı: Zaim Sancaklar
Kurgu Yönetmeni: Özge Sağsöz
Işık Ekibi: Mehmet Toz / Hundez Film Işık, Emrah Toz / Hundez Film Işık
Ses Ekibi: Kutay Altınöz
Yorumlar