Çin’de akıllı telefon satışlarının düştüğü açıklandı. Araştırma ve danışmanlık firması IDC’nin açıkladığı verilere göre, Çin’de 2018 2Ç döneminde akıllı telefon satışları yüzde 5,9 düştü. Buna karşılık ülkede akıllı telefonların ortalama satış fiyatları yüzde 15 artış kaydetti.
IDC’nin paylaştığı verilerde bu yılın ilk yarısında toplam 104,8 milyon akıllı telefon satıldığını görüyoruz. Geçen yılın aynı döneminde satılan cihazı adedi 111 milyon seviyesindeydi. Yani, yaklaşık yüzde 6’lık düşüş söz konusu. Markalar bazındaki satış ve pazar payları şu şekilde sıralanıyor:
Huawei 28,5 milyon satış ve yüzde 27,2 pazar payıyla ilk sırada yer alıyor. İkinci sırada 21,2 milyon satış ve yüzde 20,1’lik payla Oppo ikinci sırada karşımıza çıkıyor. Sıralamadaki diğer markaların satış adet ve pazar payları şu şekilde: Vivo (Satış:19,9 milyon, pay: Yüzde 19), Xiaomi (Satış:14,5 milyon, pay: Yüzde 13,8) ve Apple (Satış:7 milyon, pay: Yüzde 6,7). Diğer markaların satışı 13,7 milyon ve pazar payı da yüzde 13,1 düzeyinde gerçekleşti.
Yılın kalan kısmında yatay satış beklentisi hâkim
Geçen yılın aynı dönemiyle bu dönemi karşılaştırdığımızda satış ve pazar payı anlamında en yüksek artışı yüzde 24,3 ile Vivo’da görüyoruz. Vivo’nun ardından yüzde 21,7 ile Huawei geliyor. Oppo’da yüzde 5,5 ve Xiaomi’de ise yüzde 2 artış var. Buna karşılık ilk beş içindeki tek düşüş gösteren marka Apple. Markanın bir yıllık kaybı yüzde 12,5 olarak belirlendi.
Sonuçlara ilişkin bir değerlendirme yapan IDC Kıdemli Çin Analisti Xi Wang, ortalama satış fiyatlarındaki artışın tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayacak oyun ve daha iyi kamera performansı gibi özelliklere daha fazla ödemeye istekli olduklarını söylüyor. IDC yılın kalan bölümünde yatay bir piyasa beklese de, kurlardaki artış ve ticaret savaşlarının satışları düşüreceğine dikkat çekiyor.
Yorumlar