Instagram Carousel reklam formatıyla markalar ve reklamverenler, toplamda beş farklı video veya fotoğraf içeriği kullanarak hikayelerini daha zengin bir şekilde anlatabilecek. Her bir video, en fazla 60 saniye uzunluğunda olabilecek.
Instagram EMEA Bölgesi Marka Geliştirme Yöneticisi Amy Cole konuyla ilgili şunları söyledi: “Geçtiğimiz yıldan beri işletmeler Carousel reklam formatını, hikayelerini özgün ve yaratıcı bir biçimde anlatmak için kullanıyorlar ve son derece olumlu ve güvenilir sonuçlar elde ediyorlar. Son altı ay içinde Instagram üzerinde video tüketiminde yüzde kırk oranında bir artış gözlemledik. Bu doğrultuda kullanıma sunduğumuz Video Carousel formatı ile artık reklamverenler, Instagram üzerinde hikayelerini görsel bir biçimde anlatmak için çok daha yaratıcı bir esnekliğe sahip olacaklar.”
FBIQ tarafından yapılan araştırmaya göre halihazırda yürütülen bir kampanyaya eklenen videolar, sadece fotoğraf içeren kampanyalara göre daha çok beğeniliyor. Instagram tarafından gözlenen ilk sonuçlara göre ise Carousel formatları, durağan görsel formatlara oranla reklam hatırlanmasını ortalama 2,5 puan artırıyor.
Yeni Video Carousel reklam formatını dünyada ilk kullanan markalar arasında Taco Bell, Macy’s ve Air B’n’B bulunuyor.
Yorumlar