Bu hafta medya ve pazarlama dünyası, Fransız Riviera’sında her yıl düzenlenen Cannes Lions Uluslar arası Yaratıcılık Festivali olarak bilinen reklamcılık konferansında bir araya geliyor.
60 yıldan daha uzun süredir Cannes’da gerçekleştirilen etkinlik, reklamın en iyilerini bir araya getiriyor ve ödüllendiriyor.
Ancak son zamanlarda festival, daha önceden olduğu gibi iş yapmak yerine yalnızca kalabalığın bir araya geldiği bir etkinliğe dönüşmüş durumda. Kimi katılımcılar; birçok firmanın plajda çadır kurmasıyla plaj kumunu görmeyi imkânsız hale getirdiği görüşünde.
Anlaşmaların ve networking yapmanın ön planda olacağı bir haftada, katılımcılar yaklaşık 600 milyar dolar global reklam pazarında payını almak istiyor.
Geçtiğimiz beş sene içinde ad technology şirketlerinin pazarda geniş çapta bir değişim yaratarak; festivale akın ettiğini söyleyebiliriz.
Kendi startup’ları için deneyim elde etmek adına hevesli sermayedarlar, HBO gibi medya şirketlerine yönelmiş durumda. Unilever ve Procter & Gamble gibi dünyanın en büyük tüketici markaları da popüler çılgınlığa kendilerini kaptırarak; Cannes Lions’da yerini aldı.
Bu yıl, ad technology alanına daha fazla eğilimin olacağını söylemek mümkün. Ad technology, reklamın nasıl oluştuğu, satın alındığı ve satıldığını temelinden değiştirmeyi amaçlıyor.
Asıl etkinliklere ev sahibi yapacak dev etkinlik alanı festival sarayında gerçekleşecek paneller ve konuşmalar, dijital reklamcılık, sosyal medya ve analize odaklanacak.
İlk kez, hafta sonunda gerçekleşecek Cannes Inovasyon Festivali’nin, veri ve teknolojiye odaklanacağı bilgisini de verelim.
Kaynak: The New York Times
Fotoğraf: Cannes Lions
Yorumlar