Canlı yayın yapmak gençlerin online alışkanlıkları arasında önemli bir yere sahip olmaya başladı. Özellikle “Z Jenerasyonu” olarak adlandırılan kuşak, sosyal medyaya ve canlı yayın platformlarına büyük bir ilgi gösteriyor. En çok canlı yayınlarda gündemdeki olaylar, yaşadığınız komik anlar veya hikâyeler, seyahat, spor, sahne arkası görüntüleri, dans etmek, şarkı söylemek, arkadaşlarınızı canlı yayınınıza konuk olarak almak, güzellik, stil sırlarınızı paylaşmak, resim çizmek, oyun oynamak ve benzeri konular hakkında yayın yapılıyor. Takipçiler ise yaratıcılık içeren canlı yayınları daha çok beğeniyor ve etkileşimde bulunuyor.
Akıllı cihaz teknolojisinin ilerlemesi, mobil cihaz kullanımının artması, sosyal medya platformlarının yaygınlaşması, internet hızının güçlenmesi ve tamamen dijital ile iç içe büyüyen genç kuşakların varlığı, canlı yayın platformlarının çıkışında ve yaygınlaşmasında büyük bir rol oynadı.
Geleneksel medyanın canlı yayın uygulamalarına ilgisi artıyor
Tüm yeni teknolojilerde olduğu gibi markalar, yeni gelişen bu alanı daha yeni keşfediyor. Starbucks ve Wendy’s gibi saygın şirketler canlı yayın platformlarına ilgi göstermeye başladı. Özellikle genç kitleye hitap etmek isteyen markalar amaçları için canlı yayın platformlarındaki yayıncılar ile iş birliği yapıyor. Canlı yayın platformları tecrübeli, kreatif pazarlama iletişimcileri ve reklamcılar için hâlâ çok büyük bir potansiyele sahip. Canlı yayın platformlarının sunduğu özgür içerik, yaratıcılığı besleyip değişik işlerin ortaya çıkmasını sağlayacak. Bu alan henüz yeteri kadar kullanılmadı, marka ve reklamcıları bekliyor.
Aynı zamanda medya ve televizyon şirketleri de canlı yayıncılığa atılım da bulunmaya başladı. Popüler yarışma, America’s Got Talent artık kablolu televizyon izlemekten uzaklaşan genç nüfusun ilgisini çekmek için dijital canlı yayın platformu YouNow üzerinden seçmelerini yapıyor. Huffington Post, Refinery29, BuzzFeed, MTV ve Fox gibi birçok kanal sürekli olarak canlı yayın yapıyorlar. Geleneksel medya gençlerin dikkatini çekmek ve sürdürebilmek için canlı yayın platformlarını kullanarak yeni nesil iletişim araçları ile koordineli ve entegre bir şekilde hareket etmeye başlıyor. Canlı yayın platformlarının sağladığı yüksek interaksiyon geleneksel medyanın ürettiği içerikleri destekleyici bir kanal olarak kullanıldığında hem daha geniş bir kitleye ulaşmalarını hem de sahip oldukları kitleyi uzun süreli olarak tutmalarını sağlamak adına çok kullanışlı bir araç. Gerçeğe en yakın, doğrudan iletişimi sunan canlı yayın platformlarının medya şirketleri ile yapacakları başarılı işbirlikleri doğal olarak çoğalacak.
Eda Levent
YouNow Türkiye İş Geliştirme Müdürü
Yorumlar