Türkiye’nin en büyük marka ve pazarlama iletişimi organizasyonu Brand Week Istanbul’da Lovemarks günü sona erdi.
Brand Week Istanbul’un ikinci gününden ön plana çıkanları sizin için derledik:
Advertising Age Genel Yayın Yönetmeni Matt Quinn
Seslendirme sanatçısı ve televizyon sunucusu Yekta Kopan’ın açılış konuşmasıyla başlayan etkinlikte günün ilk sunumunu Advertising Age Genel Yayın Yönetmeni Matt Quinn yaptı. Sunumunda birçok yaratıcı reklam filmine yer veren Quinn, markaların tüketicileri ile girdikleri diyalogda “mutluluk verme” rolünü üstlendiklerinden ve bunu yaparken teknolojiye ve yaratıcılığı ön planda tuttuklarının üzerinde durdu.
İçerik pazarlama dehası Martha Stewart
Matt Quinn’in sunumunun ardından heyecanla beklenen içerik pazarlama dehası Martha Stewart sahnedeki yerini aldı. Bloomberg HT Ekonomi Müdürü Özlem Dalga ile söyleşi olarak gerçekleşen oturumda Stewart, güçlü bir marka inşasının adımlarını, kariyer sırlarını ve Türkiye pazarına ilişkin görüşlerini izleyenlerle paylaştı. Lovemark olmanın sırlarını paylaştı: “Kaliteye odaklanın, ürünü keşfedin, iyi bir fiyatlandırma yaratın. Bu şekilde geniş kitlelere hitap edebilirsiniz”
Çay molasının ardından sunum sırası Habertürk Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Selçuk Tepeli’deydi. “Gazete bir stil objesidir” başlıklı konuşmasında gazete ve dijital üzerine ağırlık verdi. İnternet sitelerinde gazete haberlerinin çalınarak kullanılmasında sitemde bulunarak; asıl içerik üreticisinin gazete olduğunun altını çizdi.
Bir sonraki oturumda Yekta Kopan, sahneye Çaykur Genel Müdürü İmdat Sütlüoğlu’nu davet ederek bir söyleşi gerçekleştirdi. Ipsos araştırmasında çay kategorisinde Lovemark seçilmesinde Sütlüoğlu, 90 yıllık bir emeğe borçlu olduklarını belirtti. İmdat Sütlüoğlu, Çaykur olarak; Doğu Karadeniz bölgesini dünyanın en büyük organik çay havzasına dönüştürmeyi amaçladıklarına dikkat çekti.
Öğle arasından önceki iki sunumdan biri; Samsung Kurumsal Pazarlama Direktörü Can Emci’nin oldu. Emci, lovemark olma tüyolarını Samsung markasının özelliklerini üç başlıkta toplayarak paylaştı.
Emci’ye göre Samsung,
1. Hayal eden bir marka; yani tüketicinin 3-5 yıl sonra ne isteyeceğini bugünden düşünüyor.
2. Dinamik bir marka; yani rakiplerinden daha hızlı şekilde geliştiriyor ve geliştirdiğini tüketiciyle buluşturuyor.
3. Davetkâr bir marka; yani ürünlerini herkesin kullanması için tasarlıyor.
Unilever Global Başkan Yardımcısı Sandrine Conseiller
Unilever Global Başkan Yardımcısı Sandrine Conseiller, Brand Week Istanbul’da yerini aldı.“Elidor, a love story” başlıklı sunumunu gerçekleştiren Conseiller, MediaCat’in Ipsos işbirliğiyle yürüttüğü Türkiye’nin Lovemark‘ları araştırmasının şampuan kategorisi birincisi Elidor’un hikâyesini paylaştı. Markaların lovemark olmak için dikkat etmeleri gereken noktaları Elidor örneği üzerinden açıklayan Conseiller, empati kurabilmenin önemine değindi. Lovemark olabilmek için önemli 3 unsuru şöyle açıkladı: Bir markanın kendi kimliğini ve dilini yaratması, hedef kitlesinin ihtiyaçlarından hareketle inovasyona yönelmesi ve nereden geldiğini unutmaması.
Öğle arasından sonra Türkiye’nin lovemark’ları ödüllerine kavuştu. MediaCat-Ipsos işbirliğiyle bu yıl yedinci kez gerçekleştirilen ve Türk tüketicisinin en sevdiği (aşık olduğu) markaları belirleyen Türkiye’nin Lovemark’ları 2014 Araştırması’nın kategori birincileri şöyle:
Kategori Bağımsız (Genel): Arçelik
Cep Telefonu: Samsung
Bilgisayar: Casper
Beyaz Eşya: Arçelik
Ev Elektroniği: Arçelik
Gazlı İçecek: Coca-Cola
Süpermarket: Migros
Banka: İş Bankası
Kredi Kartı: Bonus Card
Otomotiv: Volkswagen
Giyim: LC Waikiki
Akaryakıt: Opet
Şampuan: Elidor
Deterjan: Ariel
Ev Temizlik: Domestos ve Cif
Hijyenik Ped: Orkid
Kozmetik-Makyaj: Avon
Diş Macunu: İpana
Çay: Çaykur
Çikolata: Ülker
Lovemarks Ödül Töreni’nden sonra Gazeteci Ertuğrul Özkök, “Benim Lovemark’ım” başlıklı sunumunu yaptı. Lovemarks algısında yıllar içinde bir dönüşüm olduğunu ifade eden Özkök, 21′inci yüzyılın ilk çeyreğinin sonuna yaklaşırken hatemark‘ların da bir fırsatı olduğuna dikkat çekti.
Eataly Kurucusu Oscar Farinetti
Lovemarks Day’de oturumlar Eataly’nin hikâyesi ile sona erdi. 10 yıl önce kurduğu Eataly markası ile tüm dünyanın dikkatini çeken bir başarı elde eden Eataly Kurucusu Oscar Farinetti, sahnedeki yerini aldı. Bir projenin yaratılma süreciyle bir şeftalinin yapısının birbirine çok benzediğini söyleyen Farinetti, anolojisinin detaylarını katılımcılarla paylaştı: “Her bir projenin çekirdeğinde şairane hedef ve değerler; çekirdeğin etrafında markaya hayat veren deneyimler; en dış katmanda ise marka anlatısı yer almalıdır”
Yorumlar