Malcolm Gladwell’in altını çizdiği gibi “vizyoner bir perspektife sahip biri; beyaz, boş bir sayfa ile başlar ve dünyayı o sayfada yeniden hayal eder”. Brand Week Istanbul’da bu sene, ekonominin gidişatından uluslararası ilişkilerdeki çalkantılara, kültür tüketiminden yapay zekâ destekli çözümlerin iş dünyasındaki büyük etkisine kadar yaşama doğrudan dokunan onlarca konuyu, yüzlerce farklı isimle “Yeniden düşün. Yeniden yarat. Yeniden inşa et.” teması altında göreceğiz.
Hem belirsiz hem de yeni fırsatlar barındıran bir dönemden geçiyoruz. Uyum sağlama gayesini bir kenara bırakıp onun yerine gücünü ve idealini değiştirmeye ve ileri taşımaya kanalize eden fikirleri masaya yatıracağız. Benzer yol haritalarını takip ederek aynı sonuçlara varan yollara başvurmanın ötesinde, özünü yeni ve denenmemiş sistemlerin doğuşuna bağlayan, yepyeni bir çerçeve ve ilham sunan girişimlerin odağında gezineceğiz.
Brand Week Istanbul, bireyin zihin dünyasında fark yaratacak ilham veren sunumları, sektörün kritik alanlarına dokunan panelleri, marka işbirliklerine önayak olacak özel toplantıları, sektör uzmanları ile genç profesyonelleri bir araya getiren sertifika programları, üniversite öğrencilerini marka temsilcileriyle buluşturan etkinlikleriyle 11’nci kez yılın en ilham verici haftası olmaya hazırlanıyor. Bu sene Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenecek Brand Week Istanbul’un programı; zamanın ruhunu okuyan, kapsayıcı ve çok katmanlı bir içerik etrafında kurgulanıyor.
Yeniden yaratanlar sahnede olacak
Yukarıda bahsi geçen bütün bu kırılma noktalarına farklı alanlardan farklı düşünce liderleri değinecek. Bu yıl hikâye anlatıcılığına değinecek keynote’lardan biri, Slumdog Millionaire kitabının yazarı Vikas Swarup. Sinemaya uyarlanıp En İyi Film de dahil olmak üzere 8 Oscar kazanan bu hikâye, toplumsal dinamiklerin hem anlatıya hem de üsluba olan etkisi açısından önemli bir örnek teşkil ediyor.
Bir diğer keynote ise bugüne kadar Lady Gaga, Usher ve Barack Obama gibi isimlerin dijital alemdeki stratejilerine yön veren Mark Adams. Sosyal medyanın her an değişen medya manzarasında başarıyı yakalamanın ipuçlarını, etkili işbirliklerini ve dijital dünyanın keşfedilmemiş alanlarını tartışmaya açacak.
TBWA Londra’nın eski CEO’su Sara Tate’in üzerinde duracağı konu ise yeniden inşa etmek. Uzun süre sektör liderlerini ağırladığı “Rebuilders” isimli podcast serisini yine aynı isimle kitap olarak yayımlayan ve iletişim dünyasında hata yapmanın ileriye giden yolda ilk adım olduğunu örnekleriyle ortaya koyan Tate, yeniden inşa etmenin yollarını sadece profesyonel eksende değil aynı zamanda toplumsal dinamikler açısından da ele alacak.
Aktivizmi ve sinemayı yaşantısının odağına yerleştiren Afgan yönetmen Sahraa Karimi de bu yıl yaratıcılık üzerine sunum yapacak isimlerden biri. Etkili bir değişime katalizör olabilmek için sanatı ile aktivizmi bir araya getirmenin yollarını, toplumsal kırılmaların yaratıcı süreçleri nasıl şekillendirdiğini ondan dinleyeceğiz.
Ve elbette yeni teknolojilerin yeniden biçimlendirdiği iş yapış modellerimiz ve bunun geleceği de Brand Week Istanbul’da kapsamlı bir şekilde tartışılacak. Dijitalin etkisiyle iş dünyasının aldığı yeni manzaraları, dijital dönüşüm alanında dünyanın önde gelen fikir önderlerinden Tom Goodwin aktaracak.
2023’ün getirdikleri
Tüm bu bileşenleri yeniden düşünürken, iş dünyasını ve yaşamı şekillendiren öğeleri yeniden yaratmayı tartışırken, merkezinde yeni bir sistem inşa etme olan hikâyeleri sunarken kapsayıcı ve birçok farklı rengi kuşatan, her detayı içinde barındıran bir program var karşımızda. Bu nedenle -geçen seneden farklı olarak- 2023 programında daha çok sahne ve daha çok içerik yer alacak. Popüler kültürü ve kültür tüketimini mercek altına alan tek günlük programlar, film okuma seansları, yazarlarla izleyicilerin buluşacakları özel söyleşiler, sektör odaklı networking buluşmaları ve yapay zekâ çözümleri üzerine workshop’lar bunlardan sadece bir kısmı.
Bunların dışında bu sene ilk göze çarpan yenilikler, Brand Week Istanbul kapsamında düzenlenecek olan, genç profesyonellerin, üniversite öğrencilerinin ve kendini her daim geliştirmeyi hedefleyen sektör çalışanlarının katılacakları sertifika programları. Geçen yıllarda yer alan Brand Academy, Next Akademi ve Creators Akademi bu sene de katılımcılarını bekleyecek.
Bunlara ek olarak; marka mimarisi, marka karakteri gibi “işin özü” kabul edilen konuların yanında yapay zekâ, marka amacı ve performans pazarlaması gibi zamanın ruhunu şekillendiren başlıkların da yer alacağı Strateji Akademisi, bu yıl ilk kez düzenlenecek olan programlardan biri.
Influencer ekonomisi ile yeni medyada içerik üretimi ve işbirliklerini odağına alan Influencer Akademisi de bu alanda kendini geliştirmek isteyen genç profesyonellere ve üniversite öğrencilerine farklı vaka çalışmalarının ışığında yeni bir perspektif sunacak.
Sonucu ile değişim sağlayabilmiş hakiki ve etkili projelerin etrafında örülü bir programa sahip olan Sürdürülebilirlik Akademisi’nde ise sürdürülebilirliği bir iş modeli olarak kodlarken strateji, eylem ve iletişimde izlenmesi gereken adımlar üzerinde durulacak.
Yakın zamanda detaylı programı ve eğitmenleri açıklanacak iki sertifika programı daha var. Bunlardan ilki kriz ve itibar yönetimi gibi marka iletişimindeki temel öğelerin güncel vaka ve yeni gelişmelerle inceleneceği İletişim Akademisi. Bir diğeri de yenilikçi sağlık metotlarının, sağlık sektöründe öncü ve fark yaratan işbirliklerinin ve markalaşmanın ele alınacağı Healing Akademi.
Yeni işbirlikleri ve zamanı yakalayan sektörel perspektiflerin yanında eşsiz bir kültürel deneyim sunmaya hazırlanan Brand Week Istanbul, bu sene de katılımcılarının karşısına kapsayıcı ve tüm renkleri kuşatan bir program ile çıkacak.
Not: Bu yazı ilk olarak MediaCat dergisinin Eylül 2023 sayısında yayımlanmıştır.
Yorumlar