Skip to main content

Bosch, dizel araçların azot oksit (NOx) salımını minimuma indirecek teknolojisini duyurdu.

Bosch, bu sabah gerçekleştirdiği basın toplantısında dizel otomobil sektörüne yeni bir soluk getirecek teknolojisini duyurdu. Çırağan Sarayı’nda gerçekleştirilen toplantıda basın mensuplarına bilgi veren  Bosch Türkiye ve Orta Doğu Başkanı Steven Young ayrıca Bosch Türkiye’nin cirosunun, 2017’de yüzde 32 artarak 15,5 milyar TL’ye ulaştığını paylaştı. Bu rakam, Bosch’un Türkiye’deki cirosunu bir önceki yıla göre yüzde 32 oranında artırdığı anlamına geliyor. Young, “İlk çeyrekteki sağlam büyümemize dayanarak, bu yıl yine güçlü bir satış performansı elde etmeyi bekliyoruz” dedi.

Steven Young, “Bursa, Manisa ve Tekirdağ’daki 4 Ar-Ge merkezimizde yürütülen çalışmalar Bosch Türkiye’nin büyümesinde itici güç oluşturuyor” derken, 2017’de Türkiye’de yapılan toplam Ar-Ge yatırımının yaklaşık 200 milyon TL’ye ulaştığını açıkladı. Bosch’un Türkiye’de 700 Ar-Ge çalışanı bulunuyor. Şirket, Asya ve Avrupa’daki önde gelen otomotiv üreticileri için, güç aktarma çözümleri alanındaki geliştirme projelerini Türkiye’deki Ar-Ge merkezlerinde yürütüyor.

Dizel otomobillerin geleceği için büyük adım: Kilometrede 13 mg NOx

Bosch’un Stuttgart’ta gerçekleştirdiği büyük basın etkinliğinde, dizel otomobil sektörüne yeni bir soluk getirecek teknolojisini test etme imkânı elde ettiğimiz teknolojisine yakından bakalım.

Dizel araçların azot oksit (NOx) salımını yüzde 90’a kadar azaltmayı başaran Bosch’un yeni teknolojisi yasal olarak izin verilen sınırın onda birine indirdi. Ortalamada, geliştirilmiş teknolojiyle donatılan test araçları daha şimdiden kilometre başına 13 miligramdan az ya da 2020 yılından sonra izin verilecek olan 120 miligramdan çok daha az seviyede NOx yayıyor. Bosch’un bu teknolojisi için şehir içi kullanımda tahmini olarak belirlediği değer ise 26 mg/km seviyesinde. 2020 yılında konulacak sınırın beşte biri olan bu değer, tamamen gerçek dünya kullanımlarına göre belirlenmiş. Bosch yetkilileri, laboratuvar ortamındaki testler yerine son kullanıcının göreceği değerleri sunan yeni teknoloji ile donatılan araçların, düşük salımlı araçlar olarak sınıflandırılacaklarını ve uygun fiyatlı olmaya devam edeceğini söylüyor. Karşılaştırma yapmak gerekirse, Euro 6 standardı test alanında kilometre başına 80 miligram NoX salımına izin veriyor ve yollarda ise şu anda bu oran 168 miligrama tekabül ediyor. 2020 yılında ise bu oranın 120 miligrama düşürülmesine karar verilmiş durumda. Bosch’un dizel yakıt enjeksiyon teknolojilerinin yanında hibrit ve tamamen elektrikli otomobillerin pil, güç kontrol üniteleri gibi kısımlarında da hali hazırda endüstrinin en önemli tedarikçilerinden birisi olduğunu da belirtmek gerek.

Dizel araçların geleceği için büyük önem taşıyan sistem nasıl çalışıyor?

Birden fazla teknolojinin birleşimiyle bu başarıyı elde eden Bosch, dizel araçlarınseçici katalitik azaltma (SCR) sistemini optimize ederek en iyi emisyon değerine ulaşmış. Optimize edilmiş bir turboşarj ve geliştirilmiş bir yakıt enjeksiyon sistemi kullanarak en iyi değerleri elde eden Bosch teknolojisi bunun dışında, yüksek ve düşük basınçlı egzoz gazı yeniden dolaşım kombinasyonu sayesinde hava akışı yönetimi sistemi çok daha esnek bir hale geliyor.
Sıcaklığın etkisi de aynı oranda önemli. Optimum NOx dönüşümü sağlayabilmek için egzoz gazlarının 200°C’den daha sıcak olması gerekiyor. Şehir içi sürüşte, araçlar sıklıkla bu sıcaklığa ulaşamıyor. Bu nedenle Bosch, dizel motora yönelik bir sofistike termal yönetimiyle egzoz gazı sıcaklığını aktif bir şekilde düzenliyor. Böylece egzoz sisteminin, sabit bir sıcaklık aralığı içerisinde çalışabilmesi için yeterince sıcak kalmasını ve emisyonların ise düşük bir seviyede kalmasını sağlıyor.