İş makinaları sektörünün öncü şirketlerinden Borusan Cat, teknolojik çözümlerini ve revizyon merkezini tanıttığı, Borusan Cat Gebze Revizyon Merkezi’nde, Digital Age’in de yer aldığı bir basın toplantısı düzenledi. Borusan Cat İcra Kurulu Başkanı Özgür Günaydın’ın ev sahipliği yaptığı toplantıda şirketin dijitalleşme yolculuğunda geldiği noktalara değinildi. Toplantıda, ArGe departmanı tarafından geliştiren, ‘Nesnelerin İnterneti’ (IoT) ve ‘Yapay Zekâ’ teknolojilerine dayalı uygulamaların iş sonuçlarına etkileri de paylaşıldı.
Müneccim, gelecekte oluşabilecek arızaları öngörüyor
Borusan Cat’in müşterilerine sunduğu Nesnelerin İnterneti (IoT) ve Yapay Zekâ teknolojilerine dayalı uygulamaların başında iş makinalarındaki olası arızaları önceden tespit ederek sektörde çığır açan Müneccim uygulaması geliyor.
Türkiye’de aktif olan 15 bin Caterpillar iş makinasının yüzde 86’sı IoT ile donatılmış bulunuyor. Bu teknolojiyle Borusan Cat’e her gün 12 bin iş makinasının minimum 900 sensöründen milyonlarca satır teknik veri akıyor. Bu veriler, motor yağı, basınç, sıcaklık gibi ayrıntılar dâhil olmak üzere o iş makinasıyla ilgili birçok bilgi sağlıyor. Anlık verilere dayalı bir uygulama olan Müneccim, makinanın aynı tempo ve koşullarda çalışması durumunda, oluşması muhtemel bir arızayı önceden tespit ederek uyarı veriyor. Müneccim’in Borusan Cat’in faaliyette olduğu diğer ülkelerde de uygulanması için çalışmalar devam ediyor.
WeKing: Tek platformdan teknisyen planlama
WeKing isimli uygulama sayesinde dijital ve tek bir platformdan teknisyen planlama, takip ve raporlama ile kapsamlı bir operasyon yönetimi gerçekleştiriliyor.
Borusan Cat, robotik süreç otomasyonuna yatırım yaparak iş yapma süreçlerini daha verimli hale getirmeyi hedefliyor. Muhasebe departmanında tekrarlanan rutin işlerin tümünü robotlar yapıyor. Bu alanlarda yapılan yatırımlar, çalışanların zamanlarını daha yaratıcı işlere ayırmalarına olanak sağlıyor.
Thunder: Makina sesinden arıza tespiti yapıyor
Thunder, çalışan ekipmanın sesini dinliyor ve arızanın nereden geldiğiyle ilgili uyarı veriyor. Bu uygulama hayata geçtiğinde tüm müşteriler tarafından kullanılabilecek; müşteriler problemlerini kolayca çözebilecekler.
Basın toplantısında konuşan Borusan Cat İcra Kurulu Başkanı Özgür Günaydın, Borusan Cat’in, dijitalleşmeyi müşteri deneyimini en üst seviyeye çıkaracak bir güç olarak gördüğünü belirterek şunları söyledi, “Geçtiğimiz 75 yılda iş makinaları sektöründe ürün ve servis ekonomisi modeli uygulandı. Yani makina ithal edip, satışını gerçekleştiriyor, sonrasında hızlı ve etkin bir servis hizmeti veriyorduk. Bu iş modeli, değişen sektör ve rekabet koşullarında müşterilerimize en iyi deneyimi yaşatmakta yetersiz kalmaya başladı. Biz de, değişime uyum sağlayarak ürün ve servis ekonomisini, deneyim ekonomisine dönüştürme yönünde çalışıyoruz. Bu kapsamda ana stratejimiz, iş makinaları temsilcisi bir şirketten, kapsamlı ve ihtiyaca yönelik önermelerle müşterilerimiz için bir çözüm ortağına dönüşmek. ‘Çözüm Üretiriz’ felsefesiyle müşterilerimize ekipman tedarik edip, satış sonrası hizmet vermenin ötesinde ‘güvenilir bir çözüm ortağı’ olmak için çalışıyoruz. ”
Yorumlar