Skip to main content

Gemius, Black Friday’de PC’de ve mobilde en fazla erişime ulaşan e-ticaret sitelerini açıkladı.

E-perakendecilerin Amerika’dan ithal ettikleri “Black Friday”, birkaç seneden beri Türk tüketicisinin aklını çelmeye devam ediyor. Black Friday haftasına tekabül eden 25 Kasım – 1 Aralık döneminde sadece PC platformundaki eticaret kategorisi ziyaretçi sayısı ortalamada 6 milyon geçek ziyaretçi seviyesini kırarak 7,1 milyon seviyesi ulaştı.

İndirimli Cumanın Reklamveren Rekabeti

İndirimli Cuma sadece tüketicinin yüzünü güldürmedi. Dev kampanyalarını tüketiciye ulaştırmak isteyen markalar, deyim yerindeyse reklam gösterilmedik mecra bırakmadı. İster açıkhava, ister TV, ister sosyal medya ya da display alan olsun, tüketicinin kafasını çevirdiği her yerde bir “Kara Cuma” reklamı yer aldı. Bu da bir süredir ekonominin yavaş seyri nedeniyle istediği hacmi yakalayamayan medya yayıncılarına yaradı. İlgili kampanyalar daha çok e-ticaret siteleri tarafından hazırlandığı için, bütün bu platformlar arasında dijital kanal ve özellikle sosyal medya ön plana çıktı. Dijital reklam rekabeti mobil ve PC tüm sosyal medyada verebilen Gemius Adreal, ilgili haftada PC’de tüm mecralar, mobilde ise youtube, facebook ve instagram uygulamasında en fazla erişime sahip ilk 5 markayı raporladı. Listenin tepesinde Trendyol bulunuyor.

An image

An image

Kara Cuma’nın trafik rekabetini anlamak için dijital reyting ölçümlemesinin adresi IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması’na odaklanıyoruz. İlgili haftada internet kullanıcılarının tercihi olan ilk üç site; trendyol.com, gittigidiyor ve morhipo.com.