Skip to main content

2015 yılı dijital dünya açısından oldukça hareketli geçti. Tabii ki dijital alandaki tüm bu hareketlilikler sağlık iletişimini de olumlu yönde etkiledi.

Giyilebilir teknolojilere baktığımızda ürün çeşitliliğinin arttığını ve büyük bir pazar olma yolunda ilerlediğini görüyoruz. Bu konuda halen çeşitli sorunlar olsa da teknoloji firmalarının moda tasarımcıları ve endüstriyel tasarımcılarla birlikte bu noktaları aşabileceklerini düşünebiliriz. Hatta bu konuda Samsung’un akıllı telefonu Gear’ı Network Mağazalarında satmaya başlaması ve iletişiminde fonksiyonları kadar estetik değerlerini de ön plana çıkarması bu konuda daha çok göreceğimiz gelişme olduğunu söylüyor.

dijital sağlık

ABD’de yapılan bir araştırmaya göre tüketicilerin %52’si akıllı saat, akıllı gözlük ve diğer fitness takip cihazları modelleri hakkında fikir sahibi. Bu %52’lik oran içinde ise her 3 kişiden 1’i bu ürünlerden birini almak için araştırma yapıyor. Ya da şu an alıyor. Türkiye’nin de özellikle büyük şehirlerde bu trendlerden hiç de geri kalmadığını hepimiz biliyoruz.

2015’in en çok konuşulan konulardan biri de Big Data, yani Büyük Veri. Her sektörde olduğu gibi sağlıkta da büyük verinin toplanması ve işlenmesinin gün geçtikçe önem kazandığını söyleyebiliriz.

Sağlık alanında Büyük Veri konusunun 2015 başında Sağlık Bakanlığı’nın yenilikçi hizmeti e-nabız olarak hayatımıza girdiğini belki biliyorsunuz. E-nabız sistemi her türlü sağlık kaydımızı takip etmenize olanak sağlayan kişiselleştirilmiş bir e-sağlık platformu. Sağlık kurum ve kuruluşlarında gerçekleştirilen tüm kontrol, test ve operasyonlarınız tek bir veri tabanına kaydediliyor. Ve gittiğiniz her yerde, hekiminiz ve siz tarafından bakılabiliyor. E-nabız uygulamasının 2016’da daha da yaygınlaşacağını söyleyebiliriz.

2015 ülkemiz ve sektörümüz için yoğun gündemler ve gelişmelerle geçti. Dilerim 2016 sadece işimize odaklanabildiğimiz, barış ve sağlık dolu bir yıl olur.

Herkese iyi seneler.
Betül Gültekin / Tazefikir

Sayfalar: 1 2