Uluslararası danışmanlık şirketi Accenture tarafından gerçekleştirilen araştırmaya göre, her dört bankacıdan üçü, bankaların müşterileriyle etkileşime geçmek için birincil yol olarak yapay zekayı kullanacağını düşünüyor.
Accenture‘ın yayımladığı “Accenture Banking Technology Vision 2017” isimli rapor, beş bankacıdan dördünün hem müşterilerle etkileşim hem de veri toplanması açısından yapay zekanın “devrim” niteliğinde olacağı görüşünü ortaya koyuyor.
600’den fazla üst düzey bankacı, teknoloji endüstrisi uzmanı ve akademisyenlere danışılarak gerçekleştirilen araştırma sayesinde; katılımcıların dörtte üçünden fazlasının yapay zekanın daha kolay arayüzler sağlayarak, bankacılıkta müşteri deneyimini iyileştireceği görüşününde olduğunu anlıyoruz.
“Veri güvenliği” en büyük tehdit
Araştırmaya katılanların yüzde 60’ına göre, arayüzlerde yapay zeka kullanımının başlıca nedeni; veri analizi ve içgörü elde etmek. Birçok araştırmada olduğu gibi, “Accenture Banking Technology Vision 2017” raporu da, insanları teknoloji açısından en çok endişelendiren konunun veri güvenliği olduğuna işaret ediyor. Katılımcıların üçte biri ise, bankacılık sektöründe kullanıcıların genelde insan ilişkilerini tercih etmesinin karşılaşılabilecek sorunlardan biri olduğunu düşünüyor.
Raporun en önemli sonuçlarından bir diğeri ise, banka şubelerinde yüz yüze ve telefon aracılığıyla insanlarla kurulan etkileşimin azaldığı ve bu eğilimin devam edeceği şeklinde. Öte yandan, insanlarla iletişimin kalitesi ve önemi artacağa benziyor.
Yorumlar