Skip to main content

Aksigorta, dijitalleşme stratejisi doğrultusunda sigorta sektörünün ilk yapay zeka uygulamasını başlattı.

Dijitalleşme stratejisi doğrultusunda Aksigorta, yapay zekâ uygulamasını başlattı. Altı farklı departmanda 30 farklı süreçte kullanılan Aksigorta Dijital Asistanı (ADA) ile yılda 2 milyon işlemin gerçekleştirilmesi hedefleniyor. ADA ile acentelerden gelen taleplerin cevaplanma süresi 2 saatten 2 dakikaya düşecek. Yapay zeka uygulaması ile mevcut çalışanların iş kapsamından rutin operasyonların çıkarılarak daha katma değerli işlere yönlendirilmesi amaçlanıyor.

Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, “En önemli önceliklerinin dijitalleşme olduğunu söyledi. Uğur Gülen, şunları söyledi:“İnovasyon, analitik, yapay zeka ve yeni teknolojiler önümüzdeki dönem için öncelikli yatırım alanlarımız arasında yer alıyor.Ağırlıklı olarak odaklandığımız yapay zeka teknolojilerinden maksimum verimi almayı hedefliyoruz. Yapay zeka teknolojileri sayesinde, sistemlerimizi görme, işitme, konuşma ve yorumlama gibi insana ait beceriler ile donatabilme şansına sahibiz. Dünyadaki ve Türkiye’deki yapay zeka teknolojilerini kendi sistemlerimiz ile birlikte inceleyerek Aksigorta için en uygun kullanım alanlarını belirledik ve bu doğrultuda Aksigorta Dijital Asistanı olan ADA’yı hayata geçirdik ve sektörümüzde bir ilki gerçekleştirdik”.

Aksigorta’nın süreçlerini dijitale taşıyarak müşterilerine geleceğin sigortacılık deneyimini sunmayı amaçladığını belirten Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, “İyi tanımlanmış işleri yapay zekaya devrederek, çalışanlarımızın daha katma değerli işlere zaman ayırmasına imkân tanıyacağız. Böylece satış kanalımız, müşterilerimiz ve çalışanlarımızın dahil olduğu ekosistemimizde memnuniyet sağlayacağız; onların hayatlarını kolaylaştıracağız” dedi.