GfK ve DigitalTalks iş birliğiyle, Türkiye’de kent temsili 15 ilde 15 yaş ve üzeri bin 77 akıllı telefon sahibiyle görüşülerek kişilerin akıllı telefonu konuşmak dışında en çok ne için kullandıkları ve en çok kullandıkları mobil uygulamalar soruldu.
Akıllı telefon sahibi olanların neredeyse tamamı (yüzde 94) akıllı telefonlarını konuşmak dışında en çok internete girmek için kullandığını belirtiyor. Bu aktiviteyi daha sonra sırasıyla mesajlaşmak (yüzde 70), fotoğraf / video çekmek (yüzde 60), müzik dinlemek yüzde 40), e-postaları kontrol etmek (yüzde 10) ve oyun oynamak (yüzde 10) takip ediyor.
Cinsiyet kırılımı incelendiğinde, fotoğraf / video çekmek konusunda kadınların oranının erkeklere göre anlamlı derecede yüksek olduğu görülüyor. Akıllı telefon sahibi olan kadınların yüzde 67’si telefonunu fotoğraf / video çekmek için kullanırken erkeklerde bu oran yüzde 53. E-postaları kontrol etmede erkeklerin oranı, kadınlara göre anlamlı derecede yüksek. Buna göre, erkeklerin yüzde 13’ü akıllı telefonlarından e-postalarını kontrol ederken, kadınlarda bu oran yüzde 7.
En çok kullanılan mobil uygulama WhatsApp
Akıllı telefon sahiplerinin telefonlarında ortalama 8 mobil uygulama bulunuyor. Kadınların telefonunda ortalama 7 uygulama varken, erkeklerin telefonunda ortalama 9 uygulama olduğu ortaya çıkıyor. Akıllı telefon sahiplerinin en çok kullandığı mobil uygulamalar WhatsApp (yüzde 92) ve Facebook (yüzde 91). Daha sonra sırasıyla Messenger (yüzde 69), Instagram (yüzde 67) ve Twitter (yüzde 34) geliyor.
Araştırma GfK tarafından 3 ayda bir düzenli olarak gerçekleştirilmekte olan yüz yüze Omnibus çalışmaları kapsamında 17 Mayıs- 10 Haziran arasında Türkiye’de 15 ilde 15 yaş ve üzeri bin 77 akıllı telefon sahibi kişi ile görüşülerek yürütüldü.
Yorumlar