Nielsen’in yaptığı araştırmaya göre, ABD’lilerin yüzde 24’ünün akıllı hoparlör sahibi olduğu ortaya çıktı. Yılın ilk çeyreğinde yüzde 22 olan akıllı hoparlör sahipliği böylece yüzde 2 artmış oldu. Araştırma ABD’lilerin Amazon Echo, Apple Homepod ve Google Home gibi cihazlarla haftada ortalama 65 dakika vakit geçirdiğini ortaya koyuyor. Bu süre hafta sonlarında 72 dakikaya çıkıyor.
Geçen yıl 15 milyondan fazla akıllı hoparlör satıldı
Çalışmada 2015 yılından bu yana satılan akıllı hoparlör sayılarına da yer veriliyor. Buna göre, 2015 yılında 800 bin ABD’li akıllı hoparlör sahibi iken bu rakam 2017’de 15,3 milyona çıktı. Öte yandan, akıllı hoparlör sahiplerinin yüzde 62’si son 6 ay içinde bu cihazları kullanmaya başladıklarını ifade ediyor. Bununla birlikte araştırma, akıllı hoparlör sahiplerinin yüzde 40’ı evlerinde 1’den fazla bu cihazlardan bulunduğunu aktarıyor.
Akıllı hoparlörler en çok müzik dinlemek için kullanılıyor
Nielsen’in çalışması akıllı hoparlörlerin ne amaçla kullanıldığını da ele alıyor. ABD’lilerin yüzde 90’ı bu cihazları müzik dinlemek için kullandıklarını söylüyor. İkinci sıradaysa yüzde 81’le bu cihazların gerçek işlevi olarak açıklanabilecek gerçek zamanlı veri arama geliyor. Yani, trafik ve hava durumu gibi veriler bu cihazlarla aranıyor. Üçüncü olaraksa yüzde 75’le gerçeklere dayalı olaylar (tarih vs gibi) aranıyor. Diğer kullanım alanları ve yüzdeleri şöyle: Haber dinlemek (yüzde 68), cihazla eğlencesine konuşmak (yüzde 68) ve alarm için kullanmak (yüzde 68).
Nielsen MediaTech Trender isimli araştırması 13 yaş üzeri 2 bin ABD’li tüketiciyle gerçekleştirildi. Nielsen’in bu araştırması her çeyrekte ABD’lilerin VR, akıllı hoparlör ve diğer yeni teknolojileri nasıl kullandıklarını belirlemek için yürütülüyor.
Yorumlar